Spaans eten = vies - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Spaans eten = vies - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Spaans eten = vies

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

05 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Tijd voor weer een update! Inmiddels heb ik een kamer. Ik denk dat hij 6 m2 groot is ofzo, maar ik ben er tevreden mee. Er zit een hele grote inbouwkast in de kamer waar al mijn spullen makkelijk in kunnen, het is in het centrum, leuke huisgenoten, er is een grote woonkamer en hij is bijna 100 euro minder dan ik had inbegroot. :) Er bestaat vast een betere kamer, maar ik had geen zin om 20 kamers te bezoeken, dit was de eerste die ik bezocht heb haha. Het bed is overigens wel een beetje kort: 1.80 denk ik, want m'n voeten steken uit als ik erin lig. :P Ik zal snel wat foto's maken en posten, dan kunnen jullie zien hoe hij eruit ziet. Verder ben ik nu met de tweede en laatste week van mijn Spaans cursus bezig, die heel intensief is. Ik kom wel het moeilijkt uit mijn woorden van mijn klasje, maar ja dat hadden ze ook niet getest op het examen... :P Daarnaast beginnen deze week ook nog eens de gewone colleges. Ik hoef me pas over 1,5 week ofzo officieel in te schrijven, dus nu kan ik nog volgen wat ik wil en alles uitproberen. Helaas kan niemand me nou echt vertellen wat voor cursussen het makkelijkst zijn... Ze vinden het hier maar raar dat ik hier iets anders studeer dan in Nederland. Ik was gister voor het eerst naar een college geweest, maar dat bleek te moeilijk te zijn. Ik denk dat ik nu voor de zekerheid alleen maar eerste en tweede jaars vakken kies en dan maar hopen dat die een chille docent hebben... Er blijft zo niet zo veel keuze over, dus ik ga ook wat vakken in een andere faculteit proberen. Beetje jammer dat niemand je echt kan helpen, lekkere service voor internatioanle studenten, maar ja.
Ook had ik de afgelopen week een beetje last van m'n darmen van het eten hier. Eigenlijk vind ik het maar helemaal niks dat eten hier: het is alleen maar vlees, zeevruchten, ansjovis, aardappels met hete saus en wit brood. Echt om verstopt van te raken. En het wordt ook een beetje moeilijk om iets eetbaars te vinden als ik geen zeevruchten, ansjovis en Spaanse kaas lust... Ik heb echt nog geen één tapa gezien waar groente inzit (afgezien van de 2 karige blaadjes sla als garnering dan). In de supermarkt verkopen ze wel goedkope groente en fruit gelukkig. Maar de rest van het gezonde eten (rijstewafels, knäckebrod, bruin brood, muesli) is echt onwijs duur... Ik heb het toch maar gekocht en zorg er gewoon voor dat ik een beetje normaal blijf eten. Sommige dingen heb ik hier gewoon nog helemaal niet gezien, zoals pindakaas en volkorenpasta. En ook woksausjes ofzo hebben ze niet in een normale supermarkt. Ik snap echt niet hoe die Spanjaarden zo ongevarieerd kunnen eten haha. Gelukkig krijg ik binnenkort een voedselpakket uit Nederland toegestuurd van m'n ouders. Ben nog aan het nadenken wat erin moet, sowieso Calvé pindakaas met nootjes, kokosbrood, appelstroop, ontbijtkoek en hagelslag! Dan overleef ik het hier wel denk ik. :) O ja en gister heb ik ook Old Amsterdam kaas gevonden in een supermarkt!!! Natuurlijk ook extreem duur, maar moest het toch kopen, ik doe er wel heel zuinig mee. :)
Vanmiddag ga ik ook voor het eerst naar de ESN office om kaartjes te halen voor een trip naar Toledo en Salamanca die allebei eind deze maand zijn. De eerste tripjes komen er dus al aan! :D

Alle fanmail, cadeautjes en voedselpakketen mogen trouwens naar dit adres:
Charlotte van Burk
C/ Toledo 139 5ºA
28005 Madrid
SPAIN

  • 05 Februari 2013 - 14:59

    Asha:

    Hahahah arme Charlotte! Ben super benieuwd naar je huisje :-D. Ps. Kan me he-le-maal voorstellen hoe gelukkig je was met het vinden van een stuk Nederlandse Kaas, wat een mens al niet gelukkig maakt he ;-). xx

  • 05 Februari 2013 - 17:15

    Brie:

    een pak pannekoekenmix waar je alleen nog maar water aan hoeft toe te voegen? :)

  • 05 Februari 2013 - 20:19

    Lilian:

    Haha ik kan me echt niet voorstellen dat je het eten daar vies vindt! Wel echt tof dat je een kamer hebt :)

  • 05 Februari 2013 - 21:12

    Brecht:

    Spaans eten vies? :p Er zit niet veel vega's tussen idd, maar vies kan ik het noemen haha. Maar als je ouders je een NL voedselpakket sturen overleef je het idd vast wel ;-) en chill dat je een kamer hebt, leuk ook met woonkamer! Haha moest wel lachen over dat van je bed, ze zijn daar vast niet gewend aan lange mensen :p succes met je eerste college, hopelijk vind je wat leuke vakken! Xx

  • 07 Februari 2013 - 21:57

    Wei-Wei:

    Haha nahh Spaans eten kan toch niet allemaal vies zijn, misschien moet je nog even goed informeren naar de verstopte lokale restaurantjes ofzo. :P Zit vast wat lekkers bij! Gelukkig heb je je ouders nog haha. Wel stom van die slechte studentenservice zeg, hoop dat je nog een makkelijker vak vindt! Oeeh en die tripjes klinken goed, leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 3818
Totaal aantal bezoekers 38738

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: