Serveerster, baywatch en ontbijtvrouw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Serveerster, baywatch en ontbijtvrouw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Serveerster, baywatch en ontbijtvrouw

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 December 2009 | Australië, Melbourne

Yeah, ik heb weer het een en ander mede te delen. Laten we beginnen met mijn Surf Life Saving cursus. Het examen werd opeens twee weken geleden aangekondigd dat het over een week was (dus het examen was afgelopen donderdag). Dus toen kwam het allemaal wel best dichtbij en ik was er wel een beetje bang voor, vooral voor de run-swim-run, omdat ik nog steeds niet echt goed in de zee kon zwemmen. De zondag ervoor ben ik met een ander meisje van de club gewoon gaan oefenen in de zee. Het was de hele dag al aam het regenen en ik had echt geen zin, maar we zijn toch maar gegaan en we hadden echt geluk, want op het strand waaide alle regenbuien net langs ons, haha. Het was zelfs zonnig en het was winderig, dus er waren golven! Ik heb geprobeerd te surfen op de rescueboards, haha. Alleen ze waren niet gewaxt en er zat geen leash aan. Toen ik hem bijna op m'n hoofd kreeg, ben ik er maar mee gestopt. :P Wel heb ik ontdekt hoe je moet bodysurfen, echt supervet! En uiteraard hebben we ook gezwommen, het ging al beter dan eerst. :D Ook al was het water niet helder en zag je dit keer alleen maar groen.
Woensdag met de training hebben we de run-swim-run nog een keer geoefend en toen kwam ik gewoon als derde (van de 15 ofzo) binnen! Jaja, ik was en ben er nog steeds trots op.
Donderdag met het examen was ik stiekem welm een beetje zenuwachtig, het stormde en ik had echt geen zin om het water in te gaan. Het water was dit keer helemaal zwart en je kwam er uit met een modderbaard (omdat je het laatste stuk moet duiken, dat gaat namelijk sneller dan rennen). Maar de run-swim-run had ik gehaald! De rest van het examen stelde ook niet echt veel voor. Bij heel veel dingen keken ze niet eens of je het goed deed en het schriftelijke deel was multiple choice en er zaten vragen bij als 'Wat bespreek je tijdens de briefing voor een patrol?' en dan waren de antwoorden A) De laatste moviereleases B) Wat iedereen 's avonds gaat doen C) De plek waar je het beste de vlaggen neer kan zetten en de hazards. Een eitje dus. Iedereen was ook geslaagd uiteindelijk. Zaterdag ga ik m'n eerste patrol doen, woehoe. :P
Ik heb ook weer werk gevonden: twee baantjes zelfs! De eerste is het ontbijt voorbereiden in het hostel, daarvoor krijg ik free accommodation. Wel jammer dat ik 3er iedere ochtend om 7.10 uur uit moet, maar meestal duik ik daarna gewoon weer terug m'n bed in. :P Het tweede baantje is in een chique Grieks restaurant in de haven. Ik heb uitgevonden dat ik het niet echt leuk vind om in de horeca te werken, maar dit baantje is opzich best ok. Ik heb aardige collega's, er werken ook andere mensen uit m'n hostel daar, waar ik het wel goed mee kan vinden. En er wordt niet tegen je geschreeuwd en je wordt gewoon bedankt voor het werk dat je hebt gedaan enzo aan het einde van de avond. Bovendien is het deze week nog leuker geworden, want dinsdag gingen we allemaal dingen ban het menu uitproberen om te weten hoe het smaakt, zodat je vragen van klanten beter kunt beantwoorden. Allemaal wijn en rose en de voorgerechten. Ik heb ook tentakels van een octopus geproefd, maar die vond ik niet zo. :P Vrijdag gaan we de rode wijnen en de hoofdgerechten doen. Maar dat vind ik wel leuk, normaal zou je dat soort dingen nooit leren enzo. Ik heb ook geleerd hoe je wijn in een glas moet schenken enzo. :P
Maar het is soms ook een beetje overdreven, je moet de hele tijd lachen en je moet LIPPENSTIFT op. :S En hele nette kleding, ik moest helemaal nieuwe kleding ervoor kopen. En het kan best stressvol zijn.
Verderrr heb ik een paar weken geleden gelasergamed. Het duurde maar ene kwartier en de eerste vijf minuten vond ik er echt geen drol aan, want iedereen ging de hele tijd op me schieten en dan wordt je eigen 'geweer' voor 10 seconden uitgeschakeld. Maar aan het einde had ik een geod plekje gevonden, waar niemand me in m'n rus kon schieten en toen was het wel grappig. :P Ik denk niet dat het een van m'n favoriete bezigheden is geworden. :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 38752

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: