Fiji baby! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Fiji baby! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Fiji baby!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

17 Juni 2010 | Australië, Sydney

Ja mensen, ik ben nu op Sydney international airport en ik heb uitzicht op een groot vliegtuig van Air Pacific met op de staart 'Fiji'. Ik maak geen grapje, over een uur ga ik in dit vliegtuig naar Fiji! Helaas kon ik mijn vlucht naar Amsterdam niet veranderen, zonder ongeveer de prijs van een heel nieuw ticket te betalen. Dus ik moet terugvliegen vanaf Melbourne. Na uren op internet gezocht te hebben naar data met redelijk betaalbare Fijitickets heb ik uitgepuzzeld dat ik vandaag voor 8 dagen naar Fiji ga.
Maandag heb ik na het WWOOFen nog een geweldig laatste nacht in Byron gehad. Die middag had ik eerst Fiji geboekt. Ik ga een 7-daagse trip naar de Yasawas (eilanden) maken, ik heb net het weerbericht gecheckt : iedere dag rond de 30 graden, hmm. :) Het was wel een beetje stressen, want ik wilde het eigenlijk met m'n vaders creditcard betalen (had ik wel eerst gevraagd hoor en ik betaal hem terug ;)), maar ik wist de pincode niet meer. Ik had nog net genoeg geld op m'n Australische rekening staan, dus heb ik daarmee betaalt. Toen ging ook nog eens spontaan een van m'n slippers kapot, zodat ik lekker op blote voeten naar de supermarkt en het hostel moest lopen. Die avond dus na een week eindelijk weer uitgeweest met m'n roommates en Nederland zien winnen van Denemarken (jee!). En de dag erna heb ik m'n surfboard verkocht (helaas kreeg ik te horen dat hij eigenlijk heel veel waard was, als er niet zo veel deuken in zaten), dus had ik weer een klein beetje geld. Nu moet ik voor de laatste weken op m'n vaders creditcard leven. XD Ah, Byron Bay is ook wel een van m'n favoriete plekken in Australie hoor. Het is er zo relaxed, de mensen die er wonen zijn een combinatie van hippies, surfers en van die mensen die allemaal biologische dingen kopen. :P En het was zo lekker om iedere ochtend te kunnen surfen na m'n ontbijtje. Ik kom er graag nog eens terug in de zomer. :)
Maar goed, ik heb dus voor Fiji gekozen omdat dit echt een kans is die ik niet zo snel meer ga krijgen (ik ga niet even van Amsterdam naar Fiji vliegen). Bovendien is het hier nu aan het regenen en het is redelijk koel weer (ik zie niemand meer op slippers lopen). Ja, het is vet veel geld, maar een goede ervaring is onbetaalbaar. :) Omdat ik het zo lastminute heb geboekt, heb ik me helemaal niet zo goed voorbereid. Volgens mij is het namelijk aangeraden om allemaal inentingen te halen voor enge ziektes enzo. En volgens mij kun je het kraanwater ook niet drinken. Maar ja, het is maar voor acht dagen, ik zie het wel als ik ziek word... :P Ik heb ook niet echt een idee van wat te verwachten enzo, dus nou ja, ik zie wel, het wordt vast super. ;) Als ik terug kom hier in Sydney ga ik nog even een beetje Sydney bekijken (Bondi, Opera House, alle dingen die je 'gezien moet hebben'). Eerlijk gezegd vind ik het nou niet echt een geweldige stad tot nu toe. Het is zo groot en ik ben te lui om uit te zoeken hoe je overal moet komen enzo, haha. Daarom ga ik de laatste drie dagen nog even naar Melbourne, ook al is het er vijf graden kouder. Maar daar weet ik tenminste waar alles is en welke tram ik moet pakken om waar te komen. :P En dan naar huis... Aiaiai.
Alright, ik ga nu even het laatste halfuurtje afwachten tot de boarding!

  • 17 Juni 2010 - 12:22

    Lieske:

    Heeeee,

    I LOVE FIJI :) Wordt vast geweldig!! ik vond het daar zoo mooi!! Ben benieuwd naar je volgende verhalen :) Nof maar even en dan zit het australie avontuur erop, zal wel ff raar zijn. Maar de laatste daagjes Melbourne voelt vast ook wel een beetje als thuis!

    Heel veel plezier en ik blijf je verhalen volgen :)

    xx

  • 28 Juni 2010 - 19:09

    Lilian:

    Hee Charlot, ik lees je verhalen van nieuw naar oud (beetje gek), want ik moest weer wat inhalen. Wow Fiji! Vanaf het moment dat jij wilde gaan surfen wilde je geloof ook al naar Fiji :) Ik ga je nu weer even krabbelen, maar ik vind het gewoon leuk om een berichtje onder je verhalen te zetten :P

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 38826

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: