Palmbomen en helderblauwe wateren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Palmbomen en helderblauwe wateren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Palmbomen en helderblauwe wateren

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

26 Juni 2010 | Australië, Sydney

Hallo vanuit Sydney! Ik ben gister teruggekomen van Fiji. Ik baalde er een beetje van dat ik weer terug naar Sydney ging, want dat betekende dat ik nog maar 6 dagen over heb, vandaag 5! :O Maar goed, eerst maar even over mijn geweldige tijd in Fiji. De vlucht was al super, want ik kreeg eten en ze hadden films en muziek, jee! :D Alle stewardessen hadden ook bloemen in hun haar, dus ik kwam al helemaal in de stemming, haha. Het was heerlijk warm toen ik aankwam en de volgende dag ben ik op de ferry gestapt naar m'n eerste bestemming: een van de Yasawa eilanden in het noorden. Het was niet zoals ik dacht dat je emt een groep reist, want je hebt allemaal verschillende opties die je kunt kiezen en iedereen doet dus wat anders. Toch was het redelijk makkelijk om mensen te leren kennen en je kwam sommige mensen later ook weer tegen in een ander resort. Het eerste resort waar ik verbleef was heel erg basis: geen warm water, geen stopcontacten, geen drinkwater, alleen licht van 6 tot 10 's avonds, drie entreesize maaltijden per dag. Maar het meest moest ik wennen aan de stilte en de afwezigheid van zoveel mensen en gebeuren om me heen. De tweede dag kon ik er eigenlijk wel van genieten en zag ik in dat je niet zo veel eten nodig hebt als je toch de hele dag geen drol uitvoert. :P Ik verbleef overal dus in resorts, maar ook in resorts heb je natuurlijk een range in prijzen. Ik verbleef natuurlijk in de goedkoopste in dorm rooms (soms met 30 anderen, maar als iedereen al om 10 uur naar bed gaat maakt dat niet uit). Ja, in de meeste resorts ging iedereen dus om 10 uur naar bed, want voor de rest was er gewoon niet veel aan. :P Alleen 1 nacht ben ik om 2 uur naar bed geweest (en heb toen uitgevonden dat ook in dit resort het licht niet de hele avond brandde, maar om 12 uur uitging XD). Ik heb echt onwijs veel kaartspelletjes gespeeld, haha. Na het eerste resort ben ik nog in drie anderen geweest, hoe dichter bij het hoofdeiland ik kwam, hoe luxer de resorts eigenlijk waren. Dus het is maar goed dat ik met de meest basis ben begonnen. Het laatste eiland vond ik eigenlijk een beetje te toeristisch, dit resort stond echt bekend als 'het party eiland' en er waren allemaal van die gare Australiers die overduidelijk wilden scoren en alle meisjes pushten om te drinken en dat soort mensen mag ik niet zo, dus ben ik lekker vroeg naar bed gegaan. Ik heb natuurlijk heel veel op het strand gelegen, maar dat is niet alles! Ik heb ook veel gesnorkeld (of soms gezwommen met m'n zwembril :P), het hoogtepunt was de reefsharksnorkeltrip waar we na een 20 minuten lange boottrip op een stuk reef werden gedropt en gelijk al reefsharks zagen en de gidsen later de reefsharks een beetje opfokten met stukjes vis. Reefsharks zijn vrij zachtaardig, ze zien er eigenlijk ook wel schattig uit en niemand is aangevallen, haha. Maar dat was wel heel vet! Verder heb ik een paar hikes over eilanden gedaan (waaronder een waarbij een gids de hele 2,5 uur lange tocht op slippers deed en geen druppel water had gedronken...) en een grot bezocht. Ook heb ik een 'zeil'trip gedaan (ik denk dat er nie tgenoeg wind was, want de hele trip heb ik geen zeil gehesen gezien) waar we een dorp hebben bezocht en een kavaceremonie hebben meegemaakt. Kava is 'de' drank van Fiji, ik dacht eerst dat het alcohol was, maar het is een soort drugsdrank. Je maakt het door jarenlange gedroogde wortels van de peperplant in een soort theezak in koud water te doen. Uiteraard heb ik het ook geprobeerd en het smaakt (hoe verrassend) naar water met peper erin. :P Ik heb echt heel veel geluk gehad met het weer, want het heeft geen een dag geregend! :D Het is nu winter in Fiji, maar de gemiddelde temperatuur is dan nog steeds 29 graden, wat echt perfect was. En 's nachts was het ook zo lekker warm, in ieder bed dat ik heb geslapen hadden ze ook geen dekens, alleen een lakentje, ik denk dat dekens daar niet bestaan, haha.
Ik weet alleen niet echt wat ik van de mensen in Fiji moet denken. Ik vond ze niet echt heel erg geinteresserd in Europese culturen en vaak wilden ze overal geld voor (en soms word je ook afgezet) en de nationale taal is eigenlijk Engels, maar vaak praten ze in hun eigen taal als je erbij bent, dus dan weet je niet zo goed waar ze het nou over hebben. Ik vind Australiers wel relaxter. :P
Maar Fiji is dus echt wel mooi hoor. ik heb nog nooit zo veel prachtige kleuren turquoiseblauw gezien in het water. Helaas zijn m'n foto's niet zo spectaculiar, want af en toe was het ook bewolkt en dan zie je het blauw van het water niet zo. Maar er zijn dus echt plekken dat je in het water springt van een bootje en het prachtig blauw is en je je voeten kunt zien. :) En superveel palmbomen, ik heb een aantal keren gewoon wilde kokosnoten gegeten, hmmm. :)
Ik ben nu dus lekker bruin, hopelijk gaat het er deze bijna zonloze week niet af, haha. Mijn andere souvenirtje is een tigtal muggenbulten, bij mij viel het nog mee, sommigen zaten letterlijk gewoon helemaal onder. :O
Ik moet ook nog even over het eten in Fiji vertellen, over het algemeen was dit best wel lekker. :) In ieder geval beter dan wat ik hier in australie voor mezelf klaarmaak en de barbeques beginnen nu wel een beetje m'n strot uit te komen. :P Het meest verbaasd was ik wel over wat ze voor het ontbijt eten: jawel... oliebollen! :O Nou ja, ze waren niet altijd rond en het was wel de zonder-krenten versie, maar voor de rest identiek aan oliebollen (in sommige gevallen zat er zelfs poedersuiker op!) en bijna altijd schijfjes ananas, haha. Voor lunch en diner was het vaak een soort rijst met groente erin en kip. In sommige resorts kon je zoveel eten als je wilde en hadden ze buffets, dus ik heb m'n buikje rond gegeten. :)
Maar goed in Sydney nu dus. Gisteravodn wilde ik eigenlijk uitgaan, maar toen was het half negen en toen was ik opeens supermoe (in Fiji is het twee uur later en als ik gewend was om tien uur naar bed te gaan...), dus toen ben ik maar lekker m'n bedje ingedoken (met een deken dit keer) om de vanochtend om 6 uur wakker te worden, haha. Hopelijk vanavond dus. Vandaag was ik van plan om het Operahouse en de Harbourbridge te gaan bekijken en morgen misschien Bondi en maandag weet ik nog niet. :P Ik vlieg maandagavond (natuurlijk net weer als Nederland speelt, gisterochtend heb ik Nederland zien winnen op Nadi airport, haha) naar Melbourne voor niet meer dan 50 euri. De bus was 1 dollar goedkoper, maar duurt tien keer zo lang, dus dat was geen moeilijke keuze. ;) In Melbourne ga ik mijn laatste (of eigenlijk mijn ouders) dollars spenden en dan vlieg ik donderdagmiddag alweer terug. :(
In Fiji, toen ik in de ferry terug naar de ahven zat voelde ik me al verdrietig, ik moest serieus bijna huilen en ik dacht aan alle mooie momenten die ik in asutralie en Fiji heb gehad, dus misschien meot ik ook wel huilen in het vliegtuig... :P Maar goed, ik heb besloten dat ik probeer te denken aan de positieve dingen aan terugkomen, anders ruineer ik m'n laatste dagen alleen maar en daar maak ik het alleen maar erger mee. :)
Ok, tijd om te gaan sightseeen dus, byebye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 38829

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: