Neuken in de keuken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Neuken in de keuken - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Neuken in de keuken

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 December 2009 | Australië, Melbourne

Jeee, ik heb deze week mijn reis naar Perth geboekt! Ik ga 5 januari met 'The Overland' (trein tussen Melbourne en Adelaide) naar Adelaide (in Zuid-Australie). Dan kom ik daar 's avonds aan in een hostel aan het strand (:D) en daar blijf ik twee nachten. Dan ga ik 7 januari met de Indian Pacific naar Perth. De Indian Pacific is de 2e langste spoorlijn in de wereld (na de Transsiberian), hij gaat van Sydney naar Perth, dus ik doe eigenlijk maar de helft ervan. Alsnog moet ik twee nachten en een dag in de trein zitten. Je rijdt dan ook door zo'n stuk dat heet 'Nullarbor' (= geen boom), dwars door de outback en je kunt ook nog twee stops doen in een outbackdorp, wat ik waarschijnlijk wel ga doen. :) In Perth heb ik ook al een hostel aan het strand geboekt. Ik heb al foto's opgezocht en de stranden daar zien er echt supermooi uit en de zee is kristalhelder! :D Bovendien schijnt het er ook top te zijn om te surfen. Ik kan echt niet wachten!!!
Ik ga de 30e al stoppen met m'n restaurantbaantje, want ik wil niet met Oud en Nieuw werken, dus ik heb gewoon gezegd dat ik dan weg ga, haha. :P Echt belachelijk, ze zijn gewoon open om 12 uur en als je dan werkt krijg je niet eens betaalt. Echt niemand gaat werken, dus ik ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen. Ze zoeken het maar lekker uit, haha. XD Ik heb het ook wel gehad daar, ik heb zeg maar drie bazen, eentje is de echte baas en dan heb je iets van twee onderbazen ofzo. Een van die onderbazen is wel relaxed, zo'n gast van 27. Dat is opzich ook wel een apart persoon, want zijn ouders zijn multimiljonair en eigenlijk hoeft hij helemaal niet te werken, maar hij wil gewoon weten hoe 'normale' mensen leven ofzo. XD Maar hij si dus wel relaxed. Maar die andere onderbaas, mijn god. Je zou echt z'n gezicht moeten zien, dat staat altijd supergestresst en hij kan echt geen leiding geven. Dan zeg thij zo dat je iets moet doen en dan twee seconden later zegt hij 'nee, doe toch maar niet, doe dat'. Maar volgens mij vindt iedereen hem heel irritant, haha. :P Ik hoorde zelfs dat er mensen door hem waren weggegaan. XD En wat ik ook niet leuk vind aan het werk is dat het te chique is, je kunt niet even met een collega praten of ergens tegenaan leunen (in ieder geval niet als de irritante baas er is), want dat staat 'onprofessioneel'. Alleen de collega's zijn leuk, er zitten echt een paar leuke bij. :) En maandag is er een christmas staff party met gratis eten en drank, joehoee! :D
Verder heb ik een avond wildlife gespot in Melbourne, jaja, want in Melbourne heb je op een bepaalde plek pinguins en lemurs (zoek maar op op Google als je je er geen voorstelling bij kan maken). De pinguins waren echt superschattig, jer mocht alleen geen flitsfoto's maken en m'n camera reageerde een beetje sloom, dus ik heb er helaas geen foto's van. Er zouden ook waterratten zijn, maar die heb ik helaas niet gezien. Daarna was het tijd voor de lemurs, die zouden 's nachts in het park zitten (had ik van een Duitser gehoord). Dus Lieske en ik gingen het park in, een beetje kijken in de palmen, maar nee hoor, geen lemur te zien. 'Was de Duitser niet stoned?' vroeg Lieske nog. XD Net toen ik daar aan begon te twijfelen en we weg wilden gaan zagen we er een!
Ik heb dan nog geen kangaroes en koala's gezien, maar wel pinguins en lemurs. :P (Kangaroes ga ik hoogstwaarschijnlijk wel in de trein zien).
Over wildlife gesproken... Ik heb de eerste kakkerlak gespot! In het hostel nog wel, in de keuken bij de prullenbak. Hij was maar heel klein, 1 cm ofzo, dus ik vond hem niet echt eng. :P
Ik ben vorige week ook met m'n Schotse roommate naar de nachtmarkt geweest. Het was echt een superleuke markt! Je had allemaal kraampjes met eten van over de hele wereld, ik denk dat je voor 4 euro een maaltijd kon hebben. Er speelden bandjes, je kon goedkope drankjes kopen. Echt een hele leuke sfeer! :)
Ennn, ik heb gekitesurfd! Nou ja, niet helemaal, ik heb ene les gehad en dat was nog niet genoeg om in het water te gaan. :P Maar in het hostel hing een tijd geleden een advertentie dat iemand GRATIS kitesurflessen gaf. Ik wilde dit altijd al doen, maar ik vond het wel een beetje raar dat iemand dit gratis gaf. Ik heb de gok toch maar gewaagd en uiteindelijk was het echt een superaardige gast die inderdaad gewoon gratis les gaf. Ongelofelijk, maar waar. Ik heb geleerd hoe je de kite op moet zetten en moet besturen. Het is wel echt een gevaarlijke sport, want die gast liet zo z'n hand zien en door kitesurfen is hij gewoon een heel stuk van z'n vinger verloren. :S (De lijnen hadden z'n vingertop afgesneden!) Misschien komt er nog een tweede les voor ik wegga, I hope so. :D
O ja, nog iets typisch: als ik aan iemand vraag (vooral Duitsers) of ze iets in het Nederlands kennen, zegt bijna iedereen 'neuken in de keuken'. XD Er is echt een Nederlander geweest die dit verspreid heeft ofzo, want ik had hier nog nooit een buitenlander over gehaoord. Ik hoorde ook van een Duitser dat ze zelfs een Wicked camper (Wicked is een organisatie die campers verhuurt) had gezien met 'Von Dutch: neuken in de keuken'. XD
Oke, ik hou het hier even bij. Echt, als ik kon zou ik een beetje warmte naar Nederland sturen vanuit hier. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 1291
Totaal aantal bezoekers 38815

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: