Backpack in the bin - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Backpack in the bin - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Backpack in the bin

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

18 Januari 2010 | Australië, Perth

Ik ben van hostel veranderd. Ik zit nu in Northbridge, vlak boven het centrum. Het centrum stelt trouwens echt geen hol voor. Er zijn maar twee grote winkelstraten! Het is wel een beter hostel, met een beter matras. :) Alleen is het hier nu 40 graden en het hostel heeft geen airco. :( Het is echt te warm op het moment.
Ik had een abantje gevonden in een Thais restaurant de afgelopen dagen, maar ik ben er gister mee gestopt. De eerste dag was oke, maar de daaropvolgende dagen werden steeds erger. Mijn frustratie en ergernis stapelden zich op en gister ben ik gestopt. :P Ik zal even uitleggen wat er zo KUT aan het baantje was. Ten eerste werd je gewoon misbruikt. De eerste twee dagen kreeg je niet betaald, omdat je 'nog geen orders opnam' (niet dat ik dat de volgende dagen wel mocht doen, maar goed). En ik heb die twee dagen zes uur per dag gewerkt, dus ik heb gewoon 12 uur voor niks gewerkt! :S Daarnaast betalen ze je per avond in plaats van per uur, de reden daarvoor was erg vaag en uiteraard moet je dan lekker vroeg komen en ga je pas naar huis als alles is opgeruimd. Uiteindelijk is het salaris dus erg laag. En dan de baas, een ventje uit Cambodja met dikke lippen die alle fooi voor zich zelf houdt! (Als ik de kans kreeg stopte ik de fooi in m'n eigen zak, maar ik mocht nog niet met de kassa werken, dus dat werd erg moeilijk.) Zijn vrouw heeft een hele arrogante uitstraling. Ik moest op een avond boontjes doppen, echt iets van een hel vuilniszak vol! Gaat hij zeiken dat ik het niet snel genoeg deed en gelijk een heel verhaal 'Wil je dat mensen zeggen dat je snel bent of dat je langzaam bent? Als je snel bent is iedereen trots op je en heb je betere uitzichten voor werk in de toekomst, blablabla.' Ik heb em maar stil gehouden, maar mijn god, waar gaat dat over? Denkt hij nou serieus dat ik m'n hele leven lang dat soort werk wil doen?! Ik dacht het niet. Toen ik met het laatste boontje bezig was en blij was dat ik na een uur doppen klaar was, kwam er nog een zak, neeee! Verder waren er maar drie andere obers en het restaurant is vrij groot. Twee daarvan waren oke, maar de andere... Tering, wat was hij irritant, ik denk dat ik me nog nooit zo erg aan iemand heb geërgerd. Als hij er niet was, had ik het daar denk ik ook wel iets langer uitgehouden. Hij ging echt de hele tijd overal commentaar op geven, hij bedoelde het vast niet irritant. Maar hij deed net alsof ik niks wist. Ik heb hiervoor natuurlijk in het chique Griekse restaurant gewerkt en ik merkte hoe meer 'casual' dit restaurant was, het was voor mij dus erg makkelijk om alles te doen. Ondanks dat mocht ik bijna niks doen, bijna alleen eten brengen en de tafels afruimen en boontjes doppen natuurlijk... En vaak waren er dus maar twee andere obers aanwezig (waaronder de irritante) en zij waren altijd heel druk (want het restaurant heeft ook ngo take-away) en als er dan een tafel om de rekening vraagt of wil bestellen moest ik het altijd aan hen vragen. Ze moesten maar wachten tot ze klaar waren, ik mocht het absoluut niet doen. Nou ja, ik was er zo klaar mee, dat ik gister gewoon tegen de baas zei 'This is my last day, can I get my salary now?'. Tot nooit meer!
Behoorlijke frustraties, ja. :P
Maar goed, nou zit ik dus weer zonder werk... Ik weet op het moment ook niet echt wat ik wil. Het Thaise baantje was wel een perfecte locatie (het restaurant had uitzich op de zee!), dus als ik in die wijk zou werken, zou ik het kunnen combineren met surfen. Maar in het centrum is een leukere sfeer. Sowieso voel ik me hier nog steeds niet echt thuis en in beide gevallen zou ik toch weer veel geld kwijt zijn, omdat het gewoon duur is om in een stad te wonen en je hebt verleidingen om geld uit te geven. Ik zit eraan te denken om fruit te gaan plukken. In eerste instantie dacht ik dat ik het nooit zou gaan doen. Het is zwaar werk, maar je werkt wel met andere backpackers dus ik denk dat er wel een leuke sfeer is. Bovendien kun je er geen geld uitgeven, dus spaar je meer. Ik heb stiekem al een beetje gekeken, wat er in de buurt is en het is helemaal het seizoen voor de druiven (voor de wijn) hier, dus misschien wordt dat het. Nu ik het zo typ, denk ik dat ik het gewoon ga proberen. Wie weet is mijn volgende blog wel vanuit een of andere fruitfarm. :P Als ik het niet leuk vind, kan ik ook gewoon weer weggaan, toch? Ik moet in ieder geval echt veel geld sparen nu, zodat ik de laatste maanden niet aan geld hoef te denken.
Ik heb ook ontdenkt dat ik een gaatje in m'n kies heb, dus dat gaat ook een gat in m'n portemonnee worden. :(
O ja en nu de verklaring van de titel... Toen ik naar m'n nieuwe hostel verhuisde, moest ik een heel stuk lopen van het station naar het hostel. Met m'n backpack natuurlijk. Het was 40 graden en m'n backpack was niet normaal zwaar. 'Waar zijn backpacks eigenlijk goed voor?' Vroeg ik mezelf af. 'Waarom heb ik niet gewoon m'n koffer met wieltjes meegenomen? (Kleine) backpacks zijn misschien handig voor trektochten ofzo, maar zo'n megading als ik heb is gewoon in geen enkel opzicht nuttig. De volgende dag had ik spierpijn in m'n schouders en last van m'n knieën. O ja, nog iets onhandigs: als je iets wilt vinden, bijvoorbeeld een T-shirt, moet je eerst alles wat bovenop ligt eruit halen en blablabla. Ik heb dus besloten om een koffer op wieltjes te kopen en m'n backpack weg te doen. Het is vooral handig, omdat ik het laatste deel van m'n reis niet zo lang op plekken ga blijven en dus met m'n koffer moet sjouwen. Echt raar dat ik daar thuis niet aan gedacht heb, ik vond het zo zelfsprekend dat ik m'n backpack meenam...

Oke, dat is het weer voor vandaag. Ik ga mijn middag denk ik in het Western Australian Museum spenderen, want ik heb even een relax dagje nodig en ze hebben er airco natuurlijk. :)

  • 20 Januari 2010 - 20:55

    Floor:

    Hahaha ga je echt serieus een koffer met wieltjes kopen xD echt supergrappig. Hoop dat je snel werk hebt en leuk werk! Denk idd ook wel dat dat fruitplukken nog best wel mee zou kunnen vallen en hee je kan de hele dag door fruit eten dus wel wat voor jou :p
    Kus! Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 8464
Totaal aantal bezoekers 38809

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: