Maasland in Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Maasland in Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Maasland in Australië

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

27 Januari 2010 | Australië, Perth

Jeee ik heb eindelijk werk gevonden! Toen ik maandag door de outlet aan het slenteren was werd ik opeens gebeld dat ik kon komen werken in een pub/hotel in Northam achter de bar. :) Het relaxte is dat het maar 1 uur van Perth vandaan is, dus dat ik niet veel reiskosten heb en dat het nog best een groot dorp is. Waarschijnlijk hebben ze er nog gewoon normale voorzieningen zoals een supermarkt en een zwembad. Hoop ik... :P Ik heb echt geen idee, jullie horen eht nog wel. Ik heb net even opgezocht hoe veel inwoners Northam eigenlijk heeft. Het heeft net iets minder inwoners als Maasland, haha. In Nederland is dat een gat, maar voor Australische begrippen valt het nog mee.
Ik ga daar ook inwonen en eten enzo. Maar ik heb echt voor de rest niet echt een idee wat te verwachten. O ja, ik ga er vanavond dus al heen! Ik ben heel benieuwd. Als het bevalt wil ik er drie maanden werken en dan ben ik rijk! En dan hoef ik de laatste twee maanden lekker helemaal niet meer aan geld te denken en kan ik als een prinses leven! :D
Ik heb net trouwens echt m'n backpack weggegooid en ik voelde me toch wel een beetje verdrietig. Hij is helemaal met me meegereisd vanuit Nederland, naar Melbourne en Perth. :( En nu voel ik me ook een beetje een nepbackpacker. :P Maar ja, dat is eigenlijk echt onzin. En als ik straks naar het treinstation moet lopen met 35 graden ben ik vast blij dat ik geen 20 kilo zware backpack op m'n rug heb. Jaja, volgens mij is hij inmiddels al 20 kilo en ik dacht dat hij maar iets van 13 was toen ik wegging. :O Over kilo's gesproken, bij mij zijn er ook wel wat kilootjes aangevlogen. Ik denk wel iets van 4 kilo ofzo. :P Maar als er in Northam een zwembad is ga ik daar zwemmen, haha. ik heb daar waarschijnlijk toch geen drol te doen. Als iemand nog anti-verveel tips heeft: hier ermee! :D
Ik heb uiteindelijk toch een leuke tijd gehad in Perth. Ik heb wat leuke mensen leren kennen en gezien dat Perth toch wel een mooie stad is. Perth is stil, maar wauw, er zijn echt mooie plekken en buurten. Ik ben vorige week dus naar het Western Australian Museum geweest en ze hadden allemaal opgezette insecten. Dus die heb ik even grondig bestudeerd, want ik vond het toch wel even handig om te weten welke er gevaarlijk waren. Nou ja, het stond er neit echt duidelijk bij. Er stond wel iets over 'trap door spiders', dat het heel erg pijn doet als je door zo'n spin wordt gebeten en dat het ook gevaarlijk is. En nu de verrassing: sommigen van die spinnen waren echt heel klein! En ik dacht dat alleen grote spinnen gevaarlijk waren. Dus ik kijk nu gewoon uit bij iedere spin die ik zie. :P
Verder ben ik naar Fremantle geweest, een stadje ten zuiden van Perth. Sommige pleintjes konden zo in Europa zijn, een heel leuk sfeertje. Er was ook een museum waar je Nederlandse schipwrakken kon zien, amar daar hadden we geen tijd meer voor. Maybe another time... Ennn ik ben naar Kings Park geweest, echt het mooiste park dat ik ooit heb gezien. Heel veel bijzondere planten en het is gelegen op een heuvel zodat je zo over Perth en de Swan River uitkijkt.
En dan gister was het Australia Day. Ik weet eigenlijk niet wat ze dan vieren, maar 's avonds zouden er 'skyworks' zijn aan de rivier. Het was zo vet, eerst waren er allemaal stuntvliegtuigen. Er was zelfs een vliegtuig die met z'n rook 'PERTH' in de lucht ging schrijven, haha. En toen de zon onderging een half uur lange vuurwerkshow. Echt supervet! En met Oud & Nieuw hadden ze hier niet eens vuurwerk. Ik hoorde van Lieske ook al dat het vuurwerk daar ook beter was dan met Oud & Nieuw. Die Aussies zijn helemaal gek joh. :P
Nou, waarschijnlijk is mijn volgende bericht vanuit het Australische Maasland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 38762

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: