Hello from Northam - Reisverslag uit Northam, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Hello from Northam - Reisverslag uit Northam, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Hello from Northam

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

01 Februari 2010 | Australië, Northam

Daar zit ik dan. In the middle of nowhere. Northam is toch best wel anders dan Maasland. Heel anders. In Maasland wonen keurig beschaafde burgerlijke mensen en in Northam wonen allemaal laaggeschoolde alcoholisten die al hun geld vergokken door op paarden te wedden. Oke, dat is misschien ene beetje een overdreven beeld, er zijn ook wel normale mensen. Maar goed, het was toch wel even wennen de eerste dagen. Eigenlijk zijn het een soort van Australische Sjonnies en Anita's hier, denk ik. Daar komt het nog het meest bij in de buurt. Maar goed, mijn eerste indruk viel eigenlijk best mee, want ik had me op het ergste voorberied haha. Northam was groter dan ik dacht, er is zelfs een McDonalds. (Ter grotte van de McDonalds in Vlaaridngen.) (Vandaar dat er zoveel mensen met overgewicht hier zijn.) De eerste avond ontdekte ik dat ik toch ook wel een beetje een buikje begon te krijgen en dat een aantal van m'n kledingstukken behoorlijk strak begonnen te zitten. Dus ik heb besloten om er aan te gaan werken: minder muffins en meer sport!
Oh dit gaat volgens mij echt een heel onsamenhangend verhaal worden, maar goed.
Het werk dat ik moet doen is achter de bar, enerzijds drankjes verkopen (met name bier, mensen beginnen al om 10 uur 's ochtends met bier zuipen hier), anderzijds goktickets uitgeven. Jaja, in northam is niks te doen, dus men gokt op paarden en honden! De eerste keer dat ik het zag keek ik echt m'n ogen uit. In de bar hangt een hele rij met tv's met teletext waar je de uittslagen van de races op ziet staan en daaronder heb je dan briefjes die je in kunt vullen om op een paard of hond te wedden. Hoe de briefjes precies werken snap ik niet, maar dat maakt niet uit. Ik weet genoeg, deze mensen zijn gestoord. :P De eerste dagen voelde ik me best wel ongemakkelijk, omdat de mensen zo anders zijn. Maar op een gegeven moment heb ik besloten om er om te lachen, want ik moet hier toch nog best lang zitten. Ik heb wel leuke collega's. Er werken drie andere meiden in de bar, een Australische, een Engelse en een Duitse. De Duitse kwam een paar dagen later dan ik aan en met haar kan ik het wel goed vinden, want voor haar is dit een beetje hetzelfde als voor mij. :P
Ik wilde eigenlijk gister al op het internet, maar alles was dicht en Northam was totaal uitgestorven. Ik zit nu in een soort kantoorwinkel op een slome computer en ik moet er nog voor betalen ook. Aangezien ik zo kort mogelijk hier in dit gat wil zitten, moet ik zo veel mogelijk geld sparen en dus zo min mogelijk op het internet. Ik zal dus wat minder actief op het internet zijn, in ieder geval niet zo actief als in Perth. :P Vandaag heb ik het zwembad opgezocht, het duurde heel lang voordat ik er was, want ik had geen idee waar het was en er was bijna niemand om de weg aan te vragen, omdat het zo uitgestorven was. Oh, ik moet nu stoppen, want m'n uur is voorbij, bluhhh. Wordt vervolgd dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 38748

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: