Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Back in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Back in Perth

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

15 Februari 2010 | Australië, Perth

Jaja, dat lees je goed: ik ben weer in Perth. Ik heb vandaag vrij en de baas ging naar Perth, dus ik kon meerijden, hoera! Ik wilde vanochtend eigenlijk gaan surfen, dus ik helemaal met de bus naar Scarborough (duurt heel lang), waren er echt van die miezerige golven. dus toen ben ik maar weer terug naar het centrum gegaan. :( Ik wil er nog wel een keer surfen, maar ik kom nog wel vaker in Perth, dus dat komt er vast nog wel van. En nu maar even gebruik maken van het gratis internet. :P Net kwam ik al een oude Melbourne mattie tegen, die de computer tot dezelfde tijd als ik had geboekt, dus we gaan zodadelijk gezellig de stad in. :D Echt grappig hoe veel bekende gezichten je op andere plekken tegenkomt, in Adelaide kwam ik ook al een Melbourne mattie tegen en nu weer hier. :P
Maar goed, hoe het gaat in Northam. Ik zit er nu bijna drie weken en het begint wel een beetje gewoon te worden, een beetje routineus. Net zoals het leven thuis ofzo. Maar ja, ik zie het gewoon als een soort pauze in m'n reis en ik heb het geld nodig. Ik doe het echt wel ergens voor. Als ik denk aan alle toffe dingen die ik nog ga doen hier in Australië motiveert me dat meer dan genoeg om te blijven. :) Het werk begint ook een beetje saai te worden en sommige mensen komen iedere dag en soms heb ik helemaal geen zin om sommige mensen te zien, haha. :P Maar ja, het is wel een ervaring allemaal. Zaterdag waren er paardenraces, Northam heeft gewoon een megaracebaan voor honden en paarden. Wij gingen anar de trots kijken, dat zijn paarden met een karretje erachter, waar dan de rijder opzit. Ik heb ook voor het eerst op een paard gewed, maar niks gewonnen, dus dat was ook gelijk voor het laatst, haha. Het was eigenlijk best wel saai, ik vond de sfeer een beetje als bij een soort bingo-avond. Net als bij een bingo-avond zit iedereen om tafeltjes en het publiek is grotendeels 65+. Alleen het grote verschil is dat bij races mensen meer zuipen. Maar goed, dat heb ik dan ook weer gezien.
Ik heb deze week ook ontdekt dat je gratis dvd's bij de bieb kan huren en voor 1 euro dvd's bij de videotheek. :D Dus mijn nieuwe bezigheid op vrije avonden is nu dvd's kijken, haha.
Eigenlijk heb ik twee bazen: een man en een vrouw. De man is heel aardig en betrokken enzo, maar de vrouw vind ik eigenlijk niet zo. En helaas doet de vrouw het meeste werk, vooral met personeel enzo. Maar ja, ze is wel ok ofzo, maar ik mag haar gewoon niet zo. :P
Oh ja, ik zou mijn zwembadverhaal uit de vorige blog nog afmaken. Toen ik namelijk aankwam in het zwembad bleek ik de enige persoon te zijn, haha. Er werkt ook een Nederlander in het zwembad dat is wel grappig, zo'n oude man die sinds z'n dertigste in Australië is en echt een heel Nederlands accent heeft.
Verder heb ik eigenlijk niet zo veel te vertellen... Het is gewoon even afwachten tot ik genoeg geld heb en dan maak ik vast weer interessante dingen mee. :P

  • 03 Maart 2010 - 10:18

    Lieske:

    Heeeee charlotte,

    Klink allemaal weer erg goed!! Het is hier nog steeds koud dus ik verlang echt naar de zon en het strand. Heeeerlijk in de weekenden aan het strand liggen zit er helaas niet meer in. Carnaval was super leuk! Lekker veel gedronken. Was weer leuk om lekker thuis te zijn. Ik was na een aantal dagen alweer helemaal gewend aan alles hier. Het lijkt net of ik nooit weggeweest ben!
    Wel grappig dat je mensen uit Melbourne tegenkomt daar. Ik blijf je verhaaltjes in de gate houden :)

    Veel plezier nog, ik zit alweer saaaaaai 2 weken op school haha

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 38814

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: