Freeeedom! :D - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Freeeedom! :D - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Freeeedom! :D

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 April 2010 | Australië, Margaret River

Joehoe, ik ben klaar met werken! Zondag kon ik met de baas meerijden naar Perth, want hij ging daar naar de football kijken. Het was wel een beetje raar om uit Northam weg te gaan, ik ben er toch 2,5 maand geweest en ik merk dat je je na ongeveer 2 maanden echt wel aan een plek went. Toch vond ik het nit zo heel erg, want ik had leuke vooruitzichten. :D De Zweedse Tove en Ola die ik in Melbourne heb leren kennen waren ook in Perth, dus ik ben 's avonds gelijk met hun en nog een Deen utigegaan, was erg gezellig. Ik heb één van m'n slechtste en tegelijkertijd ook beste poolshot gemaakt: ik probeerde aan de ene kant van de tafel een bal te raken, Ola stond aan de andere kant van de tafel en ja hoor de witte bal maakte een sprongetje en kwam precies in z'n kruis terecht, hahaha. Anyway, die avond had ik besloten om niet te lang in Perth te blijven, ik ben er immers al drie weken geweest en ik wist dat ik er toch niet echt boeiende dingen ging doen. Dus de volgende dag heb ik een bus naar Margaret River geboekt, zo'n 4 uur ten zuiden van Perth. Margaret River is beroemd om twee dingen: wijn en surfen. Ik ging uiteraard voor de surfen, maar ik heb ook wijn leren waarderen. :) Gedurende het laatste deel van de busreis kwamen we bijna alleen maar langs wineries. En ht stadje zelf is echt suprsfeervol, een soort van Alpdorp sfeertje ofzo, met allemaal gzellige cafeetjes. Ht eerste wat ik opmrkte toen ik uti de bus kwam was dat ht superkoud was! Oké, voor Nederlandse begrippen waarschijnlijk nog steeds warm. Ik heb nog maar één shirt met lange mauwen en een vest en die gaan echt super stinken aan het eind van de week, haha. :P Ik had en hostel vlak bij ht strand uitgekozen, want dat was hopelijk ook het dichtst bij de surf. Het strand ligt echter nog iets van 20 minuten uit het centrum, dus ik moest met een auto van de busstop worden opgehaald. Ik had geen idee waar ik naar most zoeken, maar gelukkig kwam er een vrouw naar de bus toe en kwam het allemaal goed. Toen ik de auto instapte werd ik meteen gelikt door twee mega honden, op m'n mond. :S Het hostel is echt heel erg apart. Wel heel mooi en best luxe, ik heb zelfs een tv in m'n kamer. Alleen het is echt heel rustig, overdag is er niemand n volgens mij zit het ook lnag niet vol. En gisteravond was de stroom uitgevallen. Oké, maar ik kwam hier dus voor het surfen, dus na een lange nacht slaap maandag, ging ik dinsdag morgen het dichtstbijzijnde strand uitchecken: geen golven. :( Gelukkig zag ik toen ik terugkwam mijn twee Braziliaanse buren net hun surfboard uit hun kamer halen en toen mocht ik met hun mee, suprlief. :) Dus ik heb een board en pak gehuurd en na een aantal spots gecheckt te hebben hebben we gesurfd bij 'Red Gate'. Was echt super, aan het eind ging ht heel hard regenen en waaien en de golven werden minder, dus toen zijn we er maar uitgagaan. Die nacht heb ik echt de mooiste sterrenhemel ooit gezien! Ik dacht eerst dat hetzelfde als in Northam was ofzo, maar ten ik hier omhoog keek wist ik niet wat ik zag! De hemel was niet zwart, maar een soort blauw en letterlijk, bezaaid met sterren. Je ziet de melkweg hier heel duidelijk, waoh het was echt zo mooi gewoon! Ik heb in het gras naar de sterren liggen kijken tot er wolken kwamen en ervoor schoven. Ik heb zelfs iets van 5 vallende sterren gezien!
Vandaag weer met d Brazilianen surfspots gecheckt, maar ze vonden het nit god genoeg. Ik vond sommige op zich wel het proberen waard, maar ja. :P Een betje rondrijden in een auto is ook suprchill hier, supermooie bospaden, geweldige uitzichten (dat je een heuvel afrijdt en uitzicht op de oceaan hebt en de oceaan is omgeven met kliffen, rotsen en beboste heuvels). Stunning! Sommige spots liggen ook heel afglegen en dan moesten we over een of andere ongeasfalteerde weg. En soms zie je borden voordat je loopt: 'Dangerous coast, lives has been lost', haha. Wat ik morgen ga doen weet ik nog niet helemaal, want de Brazilianen gaan weg en ik weet niet of er ergens een surfspot op loopafstand is. :S Ik ga hier vrijdagmorgen vroeg weg en waarschijnlijk dan gelijk beginnen aan de volgende trip. Ik ga met Tove en Ola en roadtrip naar Exmouth maken. Het hoogtepunt gaat waarschijnlijk Coral Bay worden, hier is namelijk het Ningaloo Reef, kleiner dan het Great Barrier Reef, maar minder toeristich en het rif is veel dichtr bij de kust, dus je hoeft er niet met een boot naartoe gebracht te worden. Dat gaat dan m'n eerste snorkelervaring worden. :) En, het wordt nog beter, ik heb m'n vlucht naar Cairns ook al geboekt, 2 mei. dus er staan een hoop leuke dingen te wachten. Ik geniet. :D
Oké, tijd om te gaan, jullie horen van me!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 38751

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: