Roadtrip to a tropical paradise - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Roadtrip to a tropical paradise - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Roadtrip to a tropical paradise

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

20 April 2010 | Australië, Coral Bay

Wauw, ik ben zit nu in een relaxed cafeetje in Coral Bay met uitzicht op waarschijnlijk het mooiste strand en oceaan die ik ooit gezien heb. :) We zijn hier vanmiddag aangekomen en hebben lekker op het strand gelegen. Ik hoop m'n kleurtje weer een beetje bij te werken, want in Northam ben ik niet veel in de zon geweest en alles is dus vervaagd. :P Ik heb maar een half uur, dus ik kan waarschijnlijk niet alles van de fagelopen dagen vertellen, maar ik ga m'n best doen. :P Vrijdagavond zijn we vertrokken richting het noorden: Tove, Ola, ik en er ging op het laatste moment ook nog een Engelse collega van Ola mee. Toen ik de auto waarmee we gingen voor het eerst zag moest ik lachen, maar ik was eigenlijk ook wel een beetje bezorgd, vooral over hoe daar bagage voor 4 personen in ging passen. Het is één van de meest crappy auto's waar ik ooit in heb gezeten, aquablauw (geweldige kleur), een Nissan uit 1990 (ouder dan ik!), er zit een enorme ster in de ruit en de vijfde versnelling is kapot, dus we kunnen maar max. 90 km. per uur ofzo (meestal doen we 85 ofzo :P). Uiteindelijk paste alle bagage erin, de auto is wel helemaal volgepakt inclusief de middelste achterstoel. Het is wel geweldig, want alle backpackers die een roadtrip maken hebben een campervan of degelijke auto en iedereen kijkt ons na, haha. Maar de auto heeft het gewoon gehaald tot Coral Bay, we moeten ook nog terug, maar dat zien we dan wel. Als ik tijd heb, zal ik wel wat foto's van de auto erop zetten. :P We hebben echt onwijs veel geld bespaard door wild te kamperen de afgelopen nachten, het is illegaal, maar heel veel gebieden zijn zo afgelegen, dat de kans dat je een boete hebt, niet groot is. Het is wel wat minder luxe, je moet tanden poetsen met een fles water, wildplassen, gebruik maken van douches op het strand etc., maar best te doen allemaal. Iedere dag zwemmen in een helderblauwe zee, de ene nog mooier dan de ander. Een nacht hebben weop het strand gekampeerd, was superrelaxed. :) En iedere nacht een prachtige sterrenhemel met vallende sterren! We hebben net ook gehoord dat er hier een GRATIS kampeerplaats is, dus daar gaan we straks onze tentjes opzetten. Sommige dagen hebben we ook een deel in het donker gereden, omdat we het nog tot een stadje wilden maken ofzo. Maarrr, dat is hier best wel gevaarlijk, omdat er nogal wat wild over de weg rondstruint 's nachts. Kangaroes bijvoorbeeld komen op de koplampen van je auto af. We hebben bjna geiten, koeien, emu's, kangaroes en wallibi's aangereden. De hoogtepunten waren Shark Bay, dit is een World Heritage area met superzout water (je blijft zo drijven). We zijn naar Shell Beach geweest, inderdaad een strand dat alleen uit schelpjes bestaat, supermooi en groot en wit. :) (Foto's volgen.) We hebben stromatoliten gezien, hetis eigenlijk iets heel speciaals een soort geologische organismen die echt heel oud zijn, maar als je het ziet lijken het gewoon rotsen, dus zo boeiend was het niet. :P En Monkey Mia, waar de emu's over het strand liepen (!) en dolfijnen superdicht bij je komen (op een paar meter afstand). Echt geweldig allemaal, het is zo lekker om een roadtrip te maken, zo veel vrijheid, je kunt stoppen waar je wilt, je ziet zo veel mooie dingen. We hebben nog anderhalve week voordat we terug in Perth moeten zijn. Morgen gana we nog meer naar het noorden naar Exmouth en waarschijnlijk gaan we ook nog wat nationale parken bezoeken. Ik weet zeker dat het super wordt. Verrassend genoeg heb ik alles wat ik wilde schrijven geschreven, dus time to go on the road again. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 38761

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: