The must do backpacker tours in Australia - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu The must do backpacker tours in Australia - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

The must do backpacker tours in Australia

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

21 Mei 2010 | Australië, Noosa Heads

Hello vanuit Noosa. Eigenlijk heb ik echt te veel meegemaakt om het nu allemaal te schrijven. Zo veel dingen zo snel achter elkaar. Beginnen bij het begin dus... De nacht na m'n laatste bericht heb ik de nachtbus gepakt naar Airlie Beach, daar heb ik even een nachtje bijgeslapen en de dag erna: Whitsundays! Het was echt een superervaring, drie dagen en twee nachten leven op een zeilboot. Toen ik de boot voor het eerst zag vroeg ik me wel af hoe daar 25 mensen op konden, maar het paste! Het is gewoon superrelaxed: een beetje op het dek zonnen, van de boot de superheldere en blauwe oceaan inspringen (wel met een stingersuit, want we waren nog steeds in de kwallenzone), de mooiste stranden, dolfijnen en zeearenden die om de boot heen zwemmen/vliegen. De zeilboot was van oorsprong een raceboot, dus soms gingen we helemaal schuin en splashte het water over het dek. :) Er was een 'douche' (= een uitschuifbare kraan in de wasbak van de wc), maar je mocht maar 30 seconden (!) per dag douchen. Maar eigenlijk kun je best 2,5 dag zonder douche, dus volgens mij heeft niemand hem gebruikt. :P
En je leert heel veel mensen kennen. Ik kende dus al deze Duitser van m'n hostel in Cairns, maar toen we op de boot gingen kwam ik nog twee mensen die ik al kende tegen, haha. :P Het hoogtepunt vond ik denk ik wel Whitehaven Beach, wat een van de mooiste stranden ter wereld is. Het zand heeft een heel hoog percentage silicum, waardoor het superfijn is. De tweede dag heb ik de kans gegrepen om te duiken (mijn eerste keer)! Ik wist niet dat het zo zwaar was aan je lichaam uit het water en dat je gewichten aan je kreeg. :P Ik voelde me net een astronaut ofzo. Ik vond het koraal hier mooier dan Ningaloo. Op een gegeven moment doken we tussen een soort van twee muren van koraal door, dat was supervet. Helaas had ik de hele tijd problemen met het equalizern van m'n oor, dus kon ik me minder op de dingen om me heen concentreren. En ik denk toch dat ik daardoor snorkelen relaxter vind. :P Maar in ieder geval kan ik nu zeggen dat ik heb gedoken (het Great Barrier Reef nog wel!). :) O ja, de bedden waren ook wel grappig. Je had iets van 3 kamers, ik lag in de grootste met 12 bedden. en het waren een soort van veldbedden die aan het plafond waren gehangen, maar het lag opzich wel ok. :P Toen ik van de boot afkwam voelde ik de hele dag en nacht de grond nog onder me bewegen. :P De nacht nadat we terugkwamen heb ik nog even afgesloten met een goede party (we gingen uit met een hele groep van de boot in Airlie Beach). Natuurlijk om de dag erna lekker brak weer een nachtbus te pakken naar Rainbow Beach. Ook hier heb ik de eerste nacht weer even bijgeslapen om de dag erna vroeg te ontwaken voor de selguided Fraser Island tour. :D De groepen bestonden uit 8 mensen en ik had best een toffe groep, er was maar een iemand die ik een beetje irritant vond, maar het is maar voor drie dagen, dus dat overleef je wel. ;) Met acht mensen in een 4WD dus, geladen met eten en campinggear. De eerste dag was het bewolkt en 's avonds ging het zelfs regenen. Maar ik vond het eigenlijk niet zo erg, het had wel iets gezelligs. 's Avonds kwamen alle groepen bij elkaar en hadden we allemaal zeilen tussen de auto's gespannen, dus echt een soort kamp. :P Toen ik die ancht ging plassen (jaja, wildplassen), zag ik opeens superveel sterren (dus heldere lucht) en ja hoor, de volgende twee dagen hadden we een stralend blauwe lucht. :D Fraser Island is 's werelds grootste zandeiland en het grootste deel van de trip rijdt je over het strand (super!), dus je moet geen zandfobie hebben, want het zand komt overal! Gelukkig ben ik een zand-in-je-bed-liefhebber, dus ik had er geen problemen mee. :D Fraser Island heeft ook supermooie meren, met heel fris water. Dus daar hebben we ook in gezwommen. De tweede nacht was er nog een andere groep (van 6 auto's) op onze campsite, dus waren er bijna 100 mensen, haha. En er liepen allemaal dingo's over de camping. XD Uiteraard zijn we verscheidene keren vast blijven zitten in het zand, maar gelukkig hadden we een heel ervaren Zwitserse driver in onze groep die ons er altijd weer uit haalde. :) Woah en toen we de laatste dag terugreden naar de ferry zagen we gewoon een hele aangevreten dolfijn op het strand liggen: het was dus eigenlijke en halve dolfijn en je kon zo alle ribben zien enzo... Het was echt een supertrip, ik ben er achtergekomen dat een roadtrip echt een soort van de ultieme vrijheid is. Het leven is op die manier zo simpel, je hoeft nergens over na te denken, gewoon genieten. :) Ook op Fraser Island heeft niemand gedouched, want daar heb je niet echt tijd voor en het is maar voor drie dagen. Ik was alleen wel superranzig de laatse dag: zwarte randen onder m'n nagels enzo, dus het was heerlijk om een superlange douche in het hostel te nemen. :)
Gister heb ik de bus naar Noosa gepakt, waar ik nu ben. :) Noosa is best wel apart, superveel resorts en appartementen en een hele chique winkelstraat (die zo in St. Tropez zou kunnen zijn), maar ook heel veel surfshops. Ik heb speciaal een hostel gekozen waar je gratis surfboards kunt gebruiken. Vanochtend heb ik dus gelijk de golven gecheckt, maar... ze zijn maar 10 centimeter hoog ofzo en amper surfbaar, dus helaas pindakaas. Ik heb tot morgenochtend geboekt en ik was van plan langer te boeken, maar als er geen golven zijn (de komende dagen ziet het er ook niet goed uit), dan heb ik hier niet zo veel te zoeken. Dus morgen ga ik naar Brisbane, de drie na grootste stad van Australie. :P En dan zie ik daar wel weer hoe lang ik daar blijf. Het weer begint nu wel echt kouder te worden, bijna te koud om m'n gebruinde benen te showen. :( En omdat ik naar het zuiden ga, wordt het alleen maar nog kouder... :P Straks is het in Nederland nog warmer dan hier. :O
Oke, m'n gratis halfuurtje internet is stiekem al verlopen, dus ik stop er weer mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 38813

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: