Ikweetnietwatikwil - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Ikweetnietwatikwil - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Ikweetnietwatikwil

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

27 Mei 2010 | Australië, Surfers Paradise

Hello from Surfers Paradise! Ik ben hier gistermiddag aangekomen. Surfers Paradise is een paar uur onder Brisbane en deel van de Gold Coast. En alles draait hier om de toeristen, ik heb nog nooit zo veel hoogbouw bij elkaar gezien. Er is eigenlijk een soort hele skyline van appartementencomplexen en hotels. en voor de rest zijn er themeparks in de omgeving, bijvoorbeeld een enorm waterpark en ik denk dingen als six flags enzo? Gister werd ik gelijk al doodgegooid met reclame voor de 'Big Backpackers Night Out', uiteindelijk ben ik overgehaald en meegeweest. Het was een ervaring, haha. Eerst van 8 tot 9 unlimited punch in het hostel en dan met veel te veel mensen in een bus naar de eerste club. In iedere club bleven we iets van een uur en kreeg je ene gratis drankje en dan op naar de volgende club. Het was eigenlijk best wel een goede avond, dus ik ben blij dat ik ben gegaan! :D En: ik heb een gratis knaloranje beachtowel gekregen, wat wil je nog meer? Helaas heeft deze nacht consequenties, dus ik voel me nu niet helemaal lekker. XD Gelukkig zijn er niet alleen maar lelijke appartementencomplexen hier, maar ook een redelijk strand en een mooie oceaan met goede surfcondities. :) Op het moment ben ik op zoek naar een heel goedkoop surfboard, die kan ik dna ook voor Byron Bay (volgende bestemming) gebruiken en daar weer verkopen. Aangezien m'n geld gewoon wegvliegt, het gaat zo snel! :(
Ik zal ook nog even wat over Brisbane vertellen, ik heb er mijn hart niet ana verloren. Het was gewoon een grote stad, maar niet echt met een speciale sfeer zoals Melbourne. Het was even wennen, omdat ik net al die tours heb gedaan en dat ging best snel achter elkaar, dus ik had het de hele tijd druk en nu kwam ik opeens ook weer in een grote stad. Ik voelde me een beetje verloren. :P Ik heb dus een beetje de bezienswaardigheden gekeken en geshopt... Helaas ben ik het oplaadsnoertje van m'n camera kwijtgeraakt, dus ik heb bij alle mogelijke elektriciteitswinkels (wow, moeite om dit woord te schrijven XD) gevraagd of ze 'm hadden. Maar hij moest overal besteld worden en kwam dan pas over weken binnen, dus dat gaat hem niet worden. En toen gebeurde het: ik zag iemand in het hostel met dezelfde camera als ik (de eerste persoon ever die ik heb gezien met dezelfde camera als ik). In het begin kwam het nog niet in me op, maar toen vertelde ik hem over m'n probleem en toen stelde hij voor om zijn snoertje te lenen! is dat even slim! Ik ben weer helemaal blij. De batterij gaat best lang mee, misschien haal ik het zelfs wel tot het einde, jeee! Wat super was aan het hostel is dat er een jacuzzi was! En er was een intercom in de kamers, die ze iedere dag gebruikten om tours en speciale aanbiedingen aan te kondigen. Wel op een hele grappige manier dus het was niet irritant ofzo. Zaterdagavond natuurlijk ook uitgegaan. De hoofduitgaansstraat lag om de hoek van het hostel, wooow en wat was het druk! Het leek wel Koninginnedag joh! Het was wel een beetje te urban voor mij: bijna bij iedere club moest je betalen en je aan dresscodes houden. Het was wel ene gezellige avond hoor, maar doe mij maar een relaxte backpackerbar. :)
Het plan is om ongeveer rond het weekend naar Byron Bay te gaan, Tove komt ook naar Byron Bay, dus dat wordt gezellig. :) Aleen daarna...? Ik heb nog 5 weken over en het begint behoorlijk af te koelen: hier is het zo'n 22 graden, maar bewolkt. Maar in Sydney is het maar iets van 15 graden ofzo en in Melbourne nog eens 5 graden kouder! Ik wil wel een beetje dingen doen, niet de hele tijd in m'n kamer boekjes lezen ofzo. En ik mis Cairns, Cairns is calling me back! Dan hebben we nog het geldprobleem, het gaat zo hard ne ik heb niet meer genoeg voor 5 weken. :( Op het moment weet ik niet wat ik wil en wat ik ga doen, ik heb twee plannen:
1) Het originele plan van hier naar Melbourne in 5 weken, maar met 1 of 2 weken werken of WWOOFen (vrijwilligerswerk op een farm, waarbij het geld stiltaat).
2) Niet schrikken: mijn verblijf in Australie verlengen naar half augustus, vlak voor de uitweek. Ik zie best wel op tegen het normale leven terug in Nederland. Mijn plan was om te werken, maar dat gaat zo saai worden, zo routineus. Als ik vlak voor de UITweek terugkom kan ik meer een beetje gelijk met m'n studentenleven beginnen, dat is een beter vooruitzicht dan twee maanden saai werken in Nederland (en wie zegt dat ik een baan kan krijgen?). Het probleem is alleen dat ik me voor 1 augustus in moet schrijven voor m'n studie, misschien kunnen m'n ouders dit voor me doen. En het wordt waarschijnlijk heel moeilijk om een kamer te vinden zo laat... En ik wil PER SE een kamer hebben. :P Wat ik dan langer in Australie ga doen: terug naar het noorden, waar het warm en sunny is. :) Dus een maand werken in of rond Cairns ofzo? Alleen brengt dit veel extra kosten met zich mee: het vernaderen van m'n vlucht, een vlucht naar Cairns... En ik heb niet de kans om in Nederland geld te sparen, dus kom ik helemaal blut aan in Nederland...
Hmm... Een moeilijke keuze, gister was ik helemaal overtuigd van keuze 2, maar vandaag neig ik meer naar 1. XD Ik heb even tijd nodig om een beslissing te maken, ik heb de tijd. :) Als iemand advies heeft: het is welkom!
En alweer moet ik heel nodig plassen, dus dat ga ik weer als afsluiter gebruiken. :P

  • 01 Juni 2010 - 05:29

    Iris Bloot:

    Hey Charlotte!
    Ik heb er nooit echt over nagedacht dat jij in Australie zit! Heb net al je reisverhalen gelezen en ben helemaal onder de indruk! Het klinkt echt geweldig!!
    Wat je keuze betreft.. Daar kan ik je niet mee helpen! Zou graag advies willen geven, maar ik kan het simpelweg niet. Wat je ook kiest, geniet er nog van, jij hebt een hele mooie ervaring in je pocket!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 38812

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: