Avonturen uit Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Avonturen uit Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Avonturen uit Byron Bay

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

04 Juni 2010 | Australië, Byron Bay

Het is zo ver hoor: het moment dat het warmer is in Nederland dan in Australië is aangebroken. Tenminste: warmer dan Byron Bay waar ik nu ben, het is zo'n 20 graden en als de zon ondergaat (rond half zes al :O) is het nog veel kouder. :( Ik ben echt niet meer aan dit soort temperaturen gewend, ik draag nog steeds m'n slippers en shorts. :P Ik ben hier nu sinds maandag. Die middag heb ik gelijk gebruik gemaakt van de gratis fietsverhuur in het hostel (hippe beachcruisers) en ben ik naar de vuurtoren gefietst. Gelukkig was het lekker weer. Het was een hele tocht, niet ver, maar vooral heel steil omhoog. :P En toen ik niet meer verder kon fietsen moest ik nog 80.000 trappen op. Maarrr, het was het zeker waard: supermooie uitzichten, golven die onder je tegen de rotsen breken en zelfs dolfijnen! :D Het was echt lekker om weer eens te fietsen, dat heb ik echt gemist. Alleen wel een beetje raar, want je moet bijvoorbeeld ook op rontondes fietsen... En af en toe fietste ik per ongeluk rechts. XD De dag erna kwam Tove vanuit Sydney. De afgelopen drie nachten zijn we uitgeweest in de Cheeky Monkey's, haha. Dat is de backpackerbar waar iedereen heen gaat hier. En ze hebben heel goedkoop eten, vanavond bijvoorbeeld pasta voor 2 dollar (1,5 euro). :P en vanavond is er ook iets als je een vlag op je laat verven dan kan je een skydive winnen, dat soort rare dingen. XD
Verder zijn we naar Nimbin geweest, dat was echt apart, heel apart. Ik zal eerst even vertellen waar Nimbin eigenlijk bekened om staat. Het is dus een soort dorp waar de politie het gebruik van wiet min of meer gedoogt. Ik heb geen idee waarom en nog steeds controleren ze er af en toe, het is heel raar. Anyway, het is iets van een uur van Byron Bay, we werden opgepikt van ons hostel met een soort hippiebus. Onderweg een stop bij een countrypub om drank in te slaan (dat heb ik maar geskipt, want ik voelde me niet zo lekker van de avond ervoor). Nou en toen in Nimbin, mijn god, ik heb nog nooit zoiets gezien. Het was echt de meest hippie-achtige plaats die je je kunt voorstellen. Iedereen heeft lang haar, dreads, kleurige kleding en ik heb niemand een normale sigaret zien roken. XD Ik wist echt niet wat ik zag joh. En alle winkels die je daar had verkochten wietsouvenirs en als je een winkel binnenliep fluisterde de verkoper in je oor of je 'cookies' wilde kopen. XD Ja, het was echt heel apart.
Na Nimbin hadden we een vet late lunch om half vier! Ik ging bijna dood van de honger. :( Daarna nog naar een swimminghole, helaas was het vriestemperatuur, dus niemand ging zwemmen. :P En toen terug, haha. Ja, het was een ervaring en erg apart om te zien.
Verder heb ik in Surfers Paradise voor 75 dollar een surfboard van een Zweed gekocht, dat is echt supergoedkoop. En ook nog een wetsuit voor 25 dollar. Ik heb een van de laatste dagen nog in Surfers gesurfd en hier bijna iedere ochtend na m'n ontbijtje. Het is zo lekker om m'n eigen board te heben. :) Het hostel hier is ook weer op kruipafstand van het strand, dus dat is helemaal super! Ik heb ook Tove leren surfen, haha.
Ja en dan over mijn plannen voor de laatste weekjes... Pff, in het begin van de week werd ik er echt gek van, ik wist echt neit wat te doen. Maar nu heb ik al weer iets nieuws bedacht, waar ik me nu wel goed over voel:
Ik ben op het moment op zoek naar een WWOOF adres (vrijwilligerswerk op een farm), hopelijk kan ik dat volgende week gaan doen en dan hoef ik de hele week geen geld uit te geven. Ik ben nu sowieso veel meer op m'n geld aan het letten en het gaat best goed. :) Dan Sydney voor een halve week ofzo en dan... Met het vliegtuig terug naar Cairns voor de laatste week ofzo! De vluchten naar Cairns vanaf Sydney zijn namelijk verrassend goedkoop en de hostels daar zijn ook spotgoedkoop, dus dat gaat misschien maar een paar honderd dollar duurder worden dan als ik terug naar Melbourne zou gaan. En dat is het tropisch warme Cairns zeker waard. ik heb gewoon geen zin om de laatste vier weken in temperaturen onder de 20 te zitten en helemaal wit terug in Nederland te komen. Ik moet dan alleen wel m'n vlucht terug van Melbourne naar Cairns veranderen, dat ben ik op het moment aan het uitzoeken. En ik ga wel gewoon rond 1 juli terug, vooral omdat ik heel graag nog een kamer wil vinden en anders gaat dat gewoon never nooit meer lukken. Dus eigenlijk is dit een soort combinatie van m'n andere twee plannen. :P

  • 07 Juni 2010 - 16:41

    Lilian:

    Hahaha typisch jij weer: 'ik heb geen zin om helemaal wit terug naar Nederland te komen' :P Als je maar niet je bruine armen en benen met die mij gaat vergelijken haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 38750

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: