Byron Bay for free - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Byron Bay for free - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Byron Bay for free

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 Juni 2010 | Australië, Byron Bay

Yeah, still in Byron Bay, maar wel een beetje erbuiten. Ik ben sinds maandag aan het WWOOFen, dat is dus vrijwilligerswerk op een farm of landgoed in ruil voor gratis eten en verblijf (en een ervaring). Ik zit nu dus ongeveer 10 minuten uit Byron Bay, maar het voelt alsof ik helemaal in the middle of nowhere zit. Het was wel raar, want je wordt dus gewoon opgehaald door iemand die je helemaal niet kent. De vrouw die me ophaalde was gelukkig aardig, ze moest eerst nog wat boodschappen doen, dus hadden we de tijd om te praten. Ze maakte een erg warrige indruk op me, maar ze zei dat het kwam doordat ze het afgelopen weekend ziek was geweest en haar man zat toen in Sydney en ze heeft 6 kinderen (waarvan 2 stiefkinderen), dus dat was een beetje druk. Maar ja, 10 minuten bos later kwamen we op het landgoed aan. Het is niet echt een farm eigenlijk, ze hebben mijn hulp meer nodig in het huishouden. De kinderen zijn tussen de 7 en 16 jaar, dus redelijk zelfstandig, maar de twee jongsten moet je nog wel een beetje in de gaten houden. Ik heb een soort hele hut bovenop een heuvel voor mezelf om in te slapen. Best wel luxe, het is er alleen wel een beetje stoffig, hatsjie! Je moet 's avonds met een zaklamp van het huis anar de hut lopen, zo donker is het. Oh shit en de tweede nacht zat er echt een megaspin op de muur IN mijn hutje. :( Ik moest m'n surfboard verplaatsen om hem met een kopje te vangen en toen ik m'n surfboard tegen een andere muur wilde zetten zag ik daar een nog veel grotere spin! :O Dus ik heb eerst de kleinere de deur uit gegooid en toen met bibberende handen de grote gevangen en de hele nacht onder het kopje laten creperen, haha. :P Later heb ik in het 'Australian Spiders' boek uit de boekenkast opgezocht welke spinsoort het was: een huntsman, brrr. Er zitten hier trouwens echt niet normaal veel spinnen, echt een invasie gewoon. Ik denk dat het een combinatie is van te weinig onderhoud en herfst... :( Vandaag moest ik ook als klusje spinnenwebben weghalen. Amdere klusjes die ik heb gedaan tot nu toe zijn: andere mensen hun onderbroeken aan een waslijn ophangen, kippenstront van een bankje schrapen en kastjes schoonmaken met ontelbaar dode insecten erin. Niet de beste klusjes, maar ik werk maar ongeveer 4 uur per dag. De rest van mijn tijd besteed ik aan tijschriften lezen, boeken lezen en tv kijken. Best wel saai dus. De eerste dag zat ik er gelijk al aan te denken wanneer ik weg wilde, vooral omdat ik zo'n leven gewoon niet meer gewend was. Ik was gewend iedere dag mensen om me heen te hebben (van m'n eigen leeftijd dan) en iedere avond uit te gaan. Nu ben ik wel iets meer gewend, maar ik ga zeker niet langer dan een wek blijven, wat ik in eerste instantie misschien in gedachte had. :P Weer merk ik dat ik me een soort van opgesloten voel in afgelegen gebieden (bijv. camping in Frankrijk, Northam...). Ik weet dus zeker dat ik later niet in the middle of nowhere wil wonen. :P Oh ja, wat ook wel benoemenswaardig is is de wc, haha. De wc en douche die bij m'n hutje horen zijn buiten in een ander hutje. En de wc is een compostwc, dit is dus een lange tunnel met een wcbril erop die uitkomt in een grote container. Als je je behoefte hebt gedaan trek je niet door, maar gooi je simpelweg een handje houtsnippers op je creatie! XD Echt geweldig, alleen iedere keer heb ik gewoon de neiging om door te trekken. :P Je zou denken dat het heel erg stinkt, maar niet echt eigenlijk. Ok, het ruikt niet naar roosjes, maar het stinkt ook niet. Ik kan alleen overdag douchen, anders is het gewoon te koud en bevries ik levend. :P Ik ben echt niet meer aan temperaturen onder de 20 gewend. :( Anyway, wat ik nu als plan heb is hier tot maandag te blijven. Ik probeer de hele tijd British Airways te bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn om mijn vlucht te veranderen, maar het wil niet echt lukken. Ik blijf proberen, zodra ik dit weet kan ik een beslissing maken waar ik heen ga na Sydney over ongeveer een week. Er is namelijk WEER een nieuw idee opgekomen, aangezien ik meer geld over heb dan ik dacht: FIJI! :D Kijk, Cairns is heel leuk en warm, maar ik ben er al geweest en waarschijnlijk is het enige wat ik daar ga doen is uitgaan en zonnebaden. In Fiji ben ik nog niet geweest, maar ik ga er wat actiever zijn (en dat betekent minder ruimte om na te denken over het feit dat ik bijna terug naar Nederland moet!). Het gaat wel veel duurder worden en ik weet dus niet of ik mijn vlucht terug in Fiji kan veranderen, dus dat moet ik even uitzoeken. Echt irritant, ik wil nu echt een vaste beslissing maken, haha. Waarschijnlijk blijf ik maandag nog een nachtje in Byron in een hostel slapen om m'n surfboard te verkopen en Nederland-Denemarken te kijken. :) Dan een paar dagen doodvriezen in Sydney en dan WARMTE (hopelijk)! Ik denk dat zelfs als ik alleen maar terug kan vliegen van Melbourne, dat ik toch nog naar Cairns ga.
Nog drie dagen vervelen (over de helft al, dat overleef ik wel) en dan ben ik weer lekker vrij! :) Het heeft ook wel veel voordelen hoor: ik bespaar superveel geld door niet te betalen voor accommodatie en ik hoef niet na te denken over wat ik 's avonds ga eten, ik help hoogstens met wat groenten snijden en voila: er staat een gezonde maaltijd op tafel. Ik kan lekker bijslapen en drink een hele week geen alcohol. Ik ben maandag weer helemaal fris en fruitig, klaar voor Sydney, yeah!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 38807

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: