Eat kangaroo - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Eat kangaroo - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Eat kangaroo

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

28 September 2009 | Australië, Melbourne

Ik ben inmiddels al anderhalve week in Melbourne. De afgelopen week heb ik vooral veel van de stad gezien samen met een Nederlands meisje die ik in het hostel heb ontmoet. De laatste dagen is het weer echt naar een dieptepunt gezakt: regen, wind en ongeveer 15 graden. Eigenlijk gewoon Nederlands herfstweer dus. :S Met dat weer heb ik weinig zin om naar buiten te gaan, dus zaterdag zijn we maar naar de film geweest (Inglorious Basterds), was leuk en ik kon het nog best goed volgen! :D Alleen jammer dat ik naar buiten moest in een korte broek. Ik had namelijk mijn kleding gewassen en in de droger gedaan, maar die droger werkte niet goed, dus was m'n kleding alsnog nat en had ik alleen zomerkleding om aan te doen. :P Heel de kamer meurde ook naar natte was, want ik had alles op en aan m'n bed gehangen, haha. XD Nu zijn m'n kleertjes gelukkig wel weer droog hoor. :)
Gister ben ik zelfs gewoon helemaal niet naar buiten geweest, het was zo'n poepweer, je hoorde echt zo de wind om het hostel gieren. :/
Donderdag en vrijdag ben ik (in de regen) werk gaan zoeken: ik heb een stuk of twintig CV's uitgedeeld, maar ik heb nog geen belletje ontvangen. Het probleem is dat ik natuurlijk maar voor een korte periode beschikbaar ben en de meeste werkgevers zitten daar niet echt op te wachten. Dus het is tijd voor een change of strategy: ik ga niet meer zeggen dat ik maar max. twee maanden in Melbourne blijf. :P En ik was van plan om vandaag ook nog langs een paar agency's te gaan, die me hopelijk ook aan werk kunnen helpen. Ik wil wel echt beginnen met werken, want het begint een beetje saai te worden als je jezelf de hele dag moet vermaken in een regenachtige stad. :P
Verder heb ik een paar dagen geleden iets bijzonders gegeten... Namelijk kangoeroe! Het ligt gewoon in de supermarkt naast de koeien en de varkens en het is echt heel goedkoop. We hadden vier kebabspiesjes gekocht en dat was maar iets van 2,50 euro ofzo. Maar goed, nu zijn jullie natuurlijk allemaal benieuwd of het lekker was. Het smaakte een beetje naar biefstuk en de structuur was ook zo (dat je er zo heel lang op moet kauwen) en daarbij had het een soort heel apart smaakje dat ik niet kan omschrijven. :P Echt geweldig vond ik het niet en ik heb ook maar één spiesje op.
Ze hebben hier ook meer exotische vruchten in de supermarkt, ik heb al papaya gekocht, maar die was niet echt geweldig (volgens mij was hij ook niet goed rijp). Ik wil alles proberen, haha. :P
We hebben ook een kaartspel gekocht en nu gaan we iedere avond kaarten, gister heb ik poker geleerd. Ik had bijna gewonnen, maar ik had alles ingezet voor de grap en toen had iemand anders beter en toen had ik verloren. :( Maar vlakbij het hostel is een mega casino, misschien ga ik daar ook nog een keer heen. :P
Het koken gaat ook al steeds beter. De eerste dagen kreeg ik het zelfs voor elkaar om magnetronmaaltijden te laten mislukken. Ik heb al twee keer pannenkoeken gegeten en verder pasta en rijst met wokgroenten en zoetzure saus enzo. :) En iedere maandag is er gratis BBQ, zo ook vanavond en vorige week was die heel lekker dus ik heb er al helemaal zin in!

• 28 September 2009 - 02:52

Lieske:

Heee,

Leuk verhaal ;) het komt me allemaal zo bekend voor haha! Ik zit nu in de Mac te werken aan een opdracht: Boring! Zie je vanavond wel dan spelen we weer een potje poker ;)

xx

• 29 September 2009 - 08:35

Francisca:

Hooi. Ik heb nu pas door dat je berichtjes op je waarbenjijnu-site plaatste. :P Je widget op hyves staat nog op die van Frankrijk! Hee maar leuke verhalen, joh! Fijn dat je het naar je zin hebt. Het weer klinkt inderdaad wel rot, maar ja, er komt nog een hele lange tijd om mooi weer te hebben ;) Dit heeft wel iets knus in het hostel, stel ik mij zo voor :P Waar doen ze die bbq als het zo regent? Wel leuk dat dat georganiseerd wordt! Leer je iedereen beetje kennen. Zitten er nog meer mensen die zo lang in Melbourne zijn/blijven? Jammer dat werk nog niet zo lukt, misschien moet je het ook in andere bedrijfstakken gaan proberen?? Ach, het komt wel goed. Heb er de volste vertrouwen in :) Doegg xxxxxx