Werkwerkwerk - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Werkwerkwerk - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Werkwerkwerk

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

13 Oktober 2009 | Australië, Melbourne

Yeah, ik ben eindelijk weer terug in m'n oude kamer! Ik moest er wel wat moeite voor doen. Ik heb twee dagen in een kamer met twee duitsers gezeten die me wakker maakten door midden in de nacht keihard te gaan praten en lachen. :/ En om het nog leuker te maken zat er ook een hele vage Fillipijn van 50 ofzo die me de hele tijd zat aan te staren en toen ik op een keer de kamer inkwam zei: 'I have to tell you something, I snore.' Nou, m'n mond viel open, echt waar. Ik moest echt even de kamer uit, haha. En toen ik in m'n bed lag die nacht zat ik echt gewoon te wachten op wat er ging komen. En ja hoor, midden in de nacht werd ik wakker van gesnurk, het was wel minder erg dan ik had verwacht, maar toch. Ik moest weg uit die kamer, dus de derde nacht heb ik twee kamers verder geslapen.
Verder had ik eindelijk een baantje gevonden! Ik was echt blij, ik moest mensen op straat werven voor Amnesty International. De eerste dag was wel oké, we stonden op een locatie in St. Kilda (beach suburb, waar wel relaxte mensen zijn en vooral veel gekke mensen). De eerste persoon die ik eigenlijk echt probeerde lid te maken zei 'Sure I want to become a member' en ook gelijk voor $35,- per maand! :O Dat was wel de enige persoon voor die dag, maar voor de eerste keer is één persoon prima. Mijn veel meer ervaren collega had er ook maar één. Maar de dag erna, mijn god. We stonden dit keer voor een gebouw met gerechtskamers midden in het Central Buiness District. Er waren alleen maar zakenmensen en iedereen die je aansprak zei iets van 'I have no time, sorry'. Na een uur was ik het al helemaal zat en ik dacht er de hele tijd aan om m'n collega's te vertellen dat ik ermee ging stoppen en naar huis ging. :P Uiteindelijk heb ik besloten om toch de hele dag af te maken, maar ik heb echt de rest van de dag de tijd af zitten tellen en toen ik in de tram naar het hostel terug zat wist ik zeker dat ik dit NOOIT meer wil doen. :P Ik heb wel de luchpauze met een uur uit weten te rekken, haha. We gingen naar een parkje en ik ging in het gras liggen, mijn collega's volgden m'n voorbeeld en al snel lagen ze te slapen, toen ik op m'n horloge zag dat de pauze al was afgelopen, heb ik me stil gehouden, haha. :P Het is echt een kutbaantje, je moest de hele dag op straat staan met 15 graden, als je loopt is dat oké, maar staand is dat echt heel koud. Je moet de hele tijd mensen aanspreken (dat wordt op een gegeven moment saai, want ik zeg steeds hetzelfde) en als ze dan stoppen moet je ze ook nog eens gaan overhalen om lid te worden en geld te geven. En je moest ook al om half negen 's ochtends in dat kantoor zijn en dat was 40 minuten reizen ofzo en dan werken tot 5 uur! Ik vind dat als mensen lid willen worden, ze dat ook gewoon zelf kunnen doen op internet ofzo.
Vrijdag heb ik gelijk maar gevierd dat ik nooit meer dit baantje ga doen en ben ik met een stel Nederlanders van het hostel uitgeweest in St. Kilda. Er was een man met een oranje overall en hij wilde dat ik hem aan ging doen, dus dat deed ik. Zaterdag was er namelijk een voetbal wedstrijd Nederland - Australië en hij ging dan naar Syney vliegen om die wedstrijd te zien en dat ding aandoen. Maar ik vond hem echt lauw, dus toen we weg gingen ging ik hem proberen te stelen en toen kwam hij helemaal achter me aan en toen heb ik hem toch maar terug gegeven, want ik vond het toch wel een beetje zielig. Zaterdag heb ik heel lang geslapen en toen heel uitgebreid gedouched en toen was het al weer bijna dinnertime. :P En 's avonds weer uitgegaan, maar tot minder laat dit keer. Gister zou het voor Melbournse begrippen lekker weer worden: namelijk 22 graden en zon. Dus ik had met Lieske afgesproken om naar het strand te gaan. Het was inderdaad heerlijk. De zon was zo fel dat het net leek of je in Frankrijk in de zon lag met 30 graden. Voor 15 minuten... Want toen keken we naar rechts en kwam er een enorm front aan met allemaal grijze wolken... :S Toen zijn we maar naar een winkelstraat in St. Kilda gevlucht en later nog de stad in. Het ging zelfs regenen. :S
Gister ben ik weer naar St. Kilda gegaan en heb ik wat CV's gedropt, want ik moet nu natuurlijk weer op zoek naar een nieuw baantje. :P
Ik ben trouwens van plan wat langer in Melbourne te blijven dan gepland als ik een baantje vind. Dan ga ik gewoon even sparen en dan hoef ik niet in iedere stad werk te gaan zoeken. Ik weet nog niet hoe lang ik hier ga blijbven dan. :P
Net toen ik naar de bieb liep zag ik op het raam van een bar/café/restaurant een brief hangen dat ze nieuw personeel zochten, dus daar ben ik maar even naar binnen gegaan en nu mag ik morgen om half tien 's ochtends proef draaien, yay! :D Ik hoop dat het wat wordt.
en morgenavond begint ook eindelijk de life saving cursus, ik heb er echt vet veel zin in. :D
Qua eten hebben ze hier echt best wel bijna alles wat ze in Nederland ook hebben, ze hadden zelfs een soort van Engelse dropjes (zie mijn foto's) en daar ben ik echt blij mee. :) En je hebt hier ook echt toffe huizen, pippi Langkous stijl, victoriaanse stijl (ook daar heb ik een foto van).

  • 18 Oktober 2009 - 15:19

    Floor:

    Lotjee! Ik vind het echt leuk om je verhalen te lezen :] hopen dat je die baan krijgt. Lijkt me echt veel chiller in de horeca. Komt ook omdat ik die werfmensen zelf altijd heel erg irritant vind xD Echt tof die livesavecursus, echt iets voor jou! Heb door jouw verhalen zelf ook steeds meer zin om weg te gaan! :D Nog een half jaartje doorzetten :S Nu ga ik je foto's kijken :p daaag xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 38840

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: