Tropical Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Tropical Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Tropical Cairns

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

05 Mei 2010 | Australië, Cairns

Hallo vanuit Cairns! Zondagavond ben ik op het vliegtuig gestapt vanuit Perth, het was heel koud in Perth 's avonds. En ik was veel te vroeg op het vliegveld, dus het was ook nog eens heel saai. :( O ja, ik ben zaterdag ook nog maar even voor de derde nacht achtereen uitgeweest, haha. Zaterdag was eigenlijk wel de beste nacht uit. :) M'n hele hand was volgestempeld na drie nachtne uit, haha.
Maar goed, de vlucht naar Cairns was iets van 4 uur, maar het voelde eerder als 10 minuten, want ik was in slaap gevallen. XD
Toen iok in Cairns uit het vliegtuig stapte was het superwarm en supervochtig! Ik had dit eigenlijk niet echt verwacht, haha. De volgende dag was ik ook verbaast om te zien dat Cairns eigenlijk een soort van in de bergen lag, bergen begroeid met regenwoud wel te verstaan. Helaas regende het de hele dag, het natte seizoen zou net afgelopen moeten zijn, maar niet dus. De volgende dag heb ik een tour gedaan naar Cape Tribulation, noord van Cairns. De enige plek op de wereld waar 2 World Heritage areas elkaar ontmoeten: Great Barrier Reef en Daintree Rainforest. Het Daintree Rainforest is een van de oudste op de wereld en je hebt er geen apen, leeuwen of tijgers, maar vooral veel dieren als boomkangaroes en possums enzo. :P Er konden 24 mensen mee op de tour, maar we waren maar met z'n vijven. XD De stranden waren supermooi, want het regenwoud kwam helemaal op het strand, dus het is net als op van die clichéfoto's. Helaas kon je niet in de zee zwemmen, want er zaten krokodillen en levensgevaarlijke kwallen. Op sommige plekken hadden ze wel een stuk zee afgebakend met een net zodat je er toch kon zwemmen. Voor ieder strand was ook een fles met azijn voor het geval je toch door een kwal werd gestoken. Het drong niet echt tot me door dat het gewoon levensgevaarlijk is om daar de zee in te gaan, echt een raar idee.
Het was ook heel apart om voor het eerst in een regenwoud te zijn, het voelde meer alsof ik in de dierentuin was (zo rook het ook) (het voelde ook al een beetje alsof ik in de dierentuinwas toen ik aan het snorkelen was).
Ik heb heel veel nieuw wildlife gespot: tropische vlinders en vogels, een boomkikker, een python, een boomslang, megagrote spinnen, krokodillen, vleermuizen (die zie je hier 's nachts ook gewoon over de stad vliegen) volgens mij was dat het wel. Ja, het was wel een aparte ervaring. :P Gelukkig heeft het de hele dag niet geregend en vandaag was het zelfs superlekker weer, dus hopelijk blijft het zo.
Verder ben ik druk op zoek naar mensen om een roadtrip mee te maken. Maar eigenlijk is dit niet zo makkelijk, aangezien de meeste mensen van zuid naar noord gaan, i.p.v. omgekeerd, zoals ik. :( En de mensen die wel zuid gaan, gaan met de bus ofzo, omdat ze bijna naar huis vliegen vanaf Brisbane of Sydney. En daarnaast moet het ook nog klikken met die mensen. Ik denk eigenlijk dat het niet gaat werken, dus waarschijnlijk pak ik over een paar dagen ook de bus en misschien ga ik later dan nog op zoek voor travelmates. Ik weet dus nog niet helemaal wat de plannen zijn, maar dat gaat snel duidelijk worden, dus dat houden jullie nog te goed.

  • 07 Mei 2010 - 09:28

    Floor:

    Joehoe lotje!
    Ja gek he dat het regenwoud naar de dierentuin ruikt. Dat was ook mijn eerste reactie in Indonesie. Wel tof man z'n jungletocht. Dat hebben wij nog niet echt gedaan maar wij gaan als we nog tijd hebben nog naar Maleisie waar we dan de jungletrain nemen. Heb je ook al veel apen gezien? Bij ons zitten die apen echt overal. Vooral makaken, die zijn echt brutaal en irritant maar de baby aapjes zijn wel schattig :] Succes met matties zoeken! Je kan ook altijd nog alleen toch..? Maar dat is wel minder gezellig :( Liefs! en kusjes,
    Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 38842

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: