Oscar R.I.P. - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Oscar R.I.P. - Reisverslag uit Perth, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Oscar R.I.P.

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

29 April 2010 | Australië, Perth

Terug in Perth, de roadtrip zit erop. We zijn gisteren teruggekomen, op een iets andere manier dan we verwacht hadden...
De gratis camping in Coral Bay bleek uiteindelijk geen gratis camping te zijn, maar een soort parkeerplaats voor het strand. Het was er niet minder op, echt wel de beste plek waar we gekampeerd hebben eigenlijk. We hadden onze tenten in de duinen opgezet en als je uit je tent keek zag je een hemel vol met sterren en het maanlicht weerspiegeld op de oceaan. We hebben maar niet in de zee gezwommen, want ik las in de Lonely Planet dat dit een broedingsplaats is voor reefsharks. :P De volgende dag op naar Exmouth, dat eigenlijk nog mooier is dan Coral Bay en nog heter. Dit is hoe het weer hoort te zijn: dat je 's avonds lekker in je short en top kunt lopen en dat je het dan alles behalve koud hebt. I love it. :D Het was heel moeilijk om een redelijke kampeerplaats te vinden in en rond Exmouth, dus hebben we er twee nachten op een camping gestaan. 's Ochtends werd ik al om half zeven (!) wakker van de krijsende kaketoes die in de boom boven m'n tent vlogen. :(
Er was vlakbij een strand waar je kon surfen, dus heb ik een boardje gehuurd en het uitgecheckt, helaas waren het echt iniemini golven en ik had ook nog eens een klein board gekozen, dus dat is geen goede combinatie. :P Alle golven gingen onder me door. :( Wat wel super was, is dat het zo heet was dat ik geen wetsuit hoefde te dragen en dat ik dus voor het eerst zonder wetsuit kon surfen. :D En het strand en de zee waren ook super mooi. De rest van de dag hebben we op het strand gelegen, echt een supermooi strand (waar krabbetjes overheen liepen) en een nog mooiere oceaan en, geloof het of niet, maar we hadden gewoon het hele strand voor onszelf! Heel veel dingen zijn hier zo ongerept, ook als we over de enige snelweg naar een plaats rijden kom je alleen zo nu en dan een andere auto tegen.
De volgende dag zal het hoogtepunt worden en is het ook geworden. We zijn naar Cape Range Natioanal Park gereden waar je de beste spots hebt om te snorkelen! Uiteindelijk werd het een spot genaamd 'Turquoise Bay' (ja, het ziet er precies zo uit als de naam doet vermoeden), waar een stroming parallel aan de kust loopt en je zo over al het moois heen drijft. :) Het was zo vet! Het koraal was niet heel kleurrijk, maar had geweldige formaties en ik heb onwijs veel mooie vissen gezien. Ik heb een octopus gezien en zelfs een haai! De haai was onder een soort stuk koraal aan het slapen, dus je zag alleen de staart, maar goed, ik heb wel een haai gezien. :P Ik vond het echt een bijzondere ervaring en ik ga nu zeker ook het Great Barrier Reef snorkelen bij Cairns. :D
Toen was het tijd om langzamerhand terug naar Perth te rijden. Het plan was om dit via Karijini National Park te doen, wat heel erg uit de route ligt, maar zeker de moeite waard schijnt te zijn. Alleen lekte de auto de hele tijd water (er moest ongeveer 1 fles water per uur in om het water op peil te houden), uiteindelijk hebben we het opgelost door in een auto-onderdelen winkel een soort vloeistof te kopen en dat in de tank te gieten. Wonder boven wonder werkte het, maar we zijn uiteindelijk toch niet meer naar Karijini geweest, we hebben hier en daar wat stranddagjes gedaan en gewoon rustig aan gedaan. Wat hier trouwens echt geweldig is, is dat ze in heel Australië, bijna in ieder park of bij ieder strand een gratis barbeque hebben! In Nederland zou dat echt nooit gebeuren, misschien betaald, maar gratis? No way. :P Het is in ieder geval super! We zouden de laatste dag nog stoppen bij de Pinnacles Desert (een woestijn met bijzondere 'pinnacle' steenformaties), eerst nog even de benzine bijbvullen en 10 meter voor de Shell zij Ola, die achter het stuur zat, opeens 'I think I fucked up the gearbox'. Aan de serieuze gezichten van Tove en Ola kon ik opmaken dat we aardig in de shit zaten. We moesten de auto (die we net Oscar genoemd hadden) een stukje verder op een parkeerplaats duwen en nadat allemaal aardige mensen ons hadden geprobeerd te helpen om Oscar te repareren, kwamen we tot de conclusie dat Oscar dood was. :( Dus ja, wat dan? We mochten voor 50 dollar de auto op de parkeerplaats achterlaten en de Shellman zal dan het wegtakelen enzo regelen. Maar we meosten nog wel naar Perth zien te komen. toen stopte er een hele bus naast ons, waar een man uitstapte 'Drama's with the car mate? Do you need a lift?' Het kon gewoon niet beter, want we hadden heel wat bagage en het zou moeilijk worden om met drie mensen en de bagage een lift te vinden in een normale auto. Dit aanbod zijn we natuurlijk aangegaan en zo zaten we een paar minuten later in de bus (die gerbuikt was om mijnwerkers te transporteren) van Steve, hij woonde ook in de bus. Er was zelfs een minibar in de bus, want hij had een megacoolbox met Jack Daniels. :P Steve was blij, want hij had wat gezelschap op zijn reis naar Perth en wij waren blij, want we hadden een gratis lift naar Perth. :D We konden echt alleen maar lachen om de sitautie. We hebben echt zo veel geluk gehad, de auto had net zo goed ergens midden op een verlaten weg kunnen stoppen buiten een stad (waar je dus geen bereik met je telefoon hebt) en dan hadden we maar aan de kant van de weg moeten wachten tot er een auto langs kwam die ons kon helpen. En dan ook nog op de laatste dag! Oscar had het ook al de tweede dag kunnen begeven en dan hadden we nooit zo veel vrijheid gehad! Oscar heeft ons een geweldige roadtrip bezorgd en is nu aan zijn einde gekomen.
Oscar R.I.P.
Alright, maar back in Perh nu, ik heb een paar dagen voor ik naar Cairns vlieg, namelijk tot zondagavond. Ola vliegt zaterdag terug naar Zweden en Tove vliegt zaterdag naar Sydney en het is (bijna) weekend en we zijn de hele roadtrip niet echt uit geweest. Allemaal redenen om dat dit weekend te doen. :D
De komende twee maanden ga ik dus de eastcoast doen, het schijnt anders te zijn dan de westkust, toeristischer, meer partyparty. Ook leuk, maar ik ben blij dat ik de westkust ook gezien heb. In Cairns ga ik denk ik een tour doen naar Cape Tribulation, waar je een superoud regenwoad hebt en waarschijnlijk ook naar het Great Barrier Reef. En dan hoop ik mensen te vinden om nog een roadtrip te maken, maar een Eastcoast roadtrip dit keer. :P
Jullie horen van me in Cairns! :D

  • 29 April 2010 - 10:16

    Lieske:

    Kwijl kwijl kwijl, wat een verhalen zeg super!!! Ik denk dat ik zelf maar een keer terug ga om ook een beetje rond te trekken want het klinkt allemaal super!!Hier is alles weer helemaal normaal. Het is net of ik nooit weg ben geweest. Gelukkig begint het weer al een beetje beter te worden en kunnen we ook hier in de zon op het terras zitten :)

    Heeeeel veel plezier nog in Cairns en ik blijf je volgen!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 38757

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: