Luchtduiken - Reisverslag uit Cairns, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Luchtduiken - Reisverslag uit Cairns, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Luchtduiken

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 Mei 2010 | Australië, Cairns

Jaaa, ik heb weer veel te vertellen! Vandaag is m'n laatste dagje in Cairns, helaas, want ik vind het stiekem best wel een superplace. Melbourne is de climax, maar Cairns is super in een andere manier. Het is echt een superplek en in de omgeving kun je superveel doen (Cape Tribulation, Great Barrier Reef, bungeejumpen, skydiven, raften, noem maar op...). Ik zit in een heel klein hostel hier, het is net ingericht als je je eigen huis zou inrichten, met decoraties, lampenkapjes, mooie kleuren, schilderijtjes, foto's, heel sfeervol. :) En supereasy om mensen te leren kennen, uiteindelijk hadden we echt een leuk groepje gevormd en omdat het van mij en 2 van hen gister de laatste avond was hebben we samen een supermaaltijd gekookt en daarna nog even een hard laatste avondje uit! Ik ben gewoon van dinsdag tot zondag uitgegaan, m.u.v. zaterdag, dus je begrijpt vast wel dat ik me op het moment niet 100% gezond voel. Het waren wel superavonden dus, het is het helemaal waard! Maar zaterdag niet uit? Nee, want de volgende dag werd ik om 7 uur 's ochtends opgepikt door... The Australian Skydive Company! Jaja, ik denk dat ik ergens in het begin van m'n trip had besloten om te gaan skydiven hier en na het de hele tijd geroepen te hebben moest het er ook maar eens van komen... Ik had de locatie Mission Beach uitgekozen, 2 uur ten zuiden van Cairns met prachtige uitzichten op het strand, het regenwoud en de blauwe oceaan. :) Ik had ook maar gelijk de hoogst mogelijke genomen: 14.000 feet. Ik zal even een uitgebreide beschrijving geven. :D Ik had het twee dagen geleden pas geboekt ofzo en ik realiseerde me eigenlijk nog niet echt wat ik ging doen, ook nog niet in de bus. Ik moest op iets van drie plekken m'n handtekening zetten dat ik verklaar dat ik weet dat skydiven een gevaarlijke sport is en dat je er aan dood kunt gaan. O ja, wat ik wel een beetje zorgwekkend vond is dat er op het foldertje staat: 'Meer dan 250.000 skydives succesvol volbracht', maar uhm, hoe veel waren er dan niet succesvol? Anyway, toen we bij het vliegtuigje aankwamen begon het wel een beetje tot me door te dringen, maar ik was niet zenuwachtig ofzo. Het vliegtuigje had alleen een soort rolluik als deur en geen stoelen, maar een soort banken waar je dan andersom op moest gaan zitten (ik kan het niet echt uitleggen). De instructeurs waren allemaal van die extremsports types, met dreadlocks, tattoo's en lang haar. :P En allemaal mannen. De vlucht duurde nog iets van 15 minuten ofzo, de hele tijd opstijgen... Toen waren we op de goede hoogte, ik zou als derde gaan (van de 7 ofzo), het deurtje ging open... Toen de eerste personen uit het vliegtuig sprongen realiseerde ik het me opeens: ik ga echt skydiven! Het is echt raar om iemand voor je zo uit het vliegtuig te zien vallen, net een film ofzo. Alleen had ik niet echt tijd om erover na te denken, want iedereen sprong supersnel achter elkaar. Ik moest m'n benen uit het vliegtuig laten hangen en dan zou de instructeur eruitspringen. Voor ik het wist viel ik supersnel naar beneden, het was boven de wolken, dus je zag alleen wolken. :P Ik had me niet gerealiseerd dat dat vallen zo snel zou gaan! Alleen toen kwamen we in de wolken en er was regen! Nog steeds vielen we supersnel naar beneden en ik had een superkort broekje aan en die regen die superpijn op je blote huid. Ik had m'n handen voor m'n gezicht (je zag toch alleen maar wolken nog steeds). Gelukkig was het snel opgehouden en ging de parachute open. Eigenlijk vodn ik dit deel het beste, omdat ik nu eindelijk een superuitzicht had en het meer voelt als vliegen in plaats van vallen. Toen ik op het starnd landen kon ik voor een paar seconden even niks uitbrengen (zoals iedereen, haha). Het was echt super, wat een adrenaline gaat er door je heen joh! Je kunt je er niet echt een voorstelling van maken hoe het is als je het niet hebt gedaan.
Ik heb wel veel geluk gehad, want er waren zeg maar meerdere vluchten, die voor ons had geen regen en een superblauwe lucht, maar de mensen na ons moesten toen ze in het vliegtuig zaten weer terug vliegen, omdat het weer te slecht was en daarna nog een paar uur wachten op beter weer. Maar het goot echt aan een stuk door (leuk hoor, tropisch weer :P), dus uiteindelijk was het afgelast. Dat lijkt me echt balen! Dat was dus skydiven, ik raad het zeker aan!
Verder had ik er een paar dagen geleden opeens genoeg van om mensen te vinden om een roadtrip mee te maken. Ik heb uiteindelijk best veel reacties gekregen, maar heel veel waren dan van mensen die een van hadden en dus maar naar een persoon op zoek waren. En ik heb eigenlijk niet zo'n zin om 24/7 met iemand die ik helemaal niet ken te reizen en dan ook nog m'n plannen aan te passen. Alles hier aan de Oostkust is ook veel makkelijker voor backpackers, met dagelijkse busservices tussen alle toffe plekken en superveel tours. En heel veel mensen die ik hier heb ontmoet maken daar ook gebruik van. En het is ook veel makkelijker om mensen te leren kennen hier, heel veel mensen reizen ook alleen. Dus ja, gister ben ik naar een backpacker reisorganisatie geweest en heb het een en ander geboekt... Vannacht neem ik de nachtbus naar Airlie Beach, vanwaar ik een zeiltrip ga doen naar de Whitsundays. Je zit op een boot met ongeveer 25 backapackers en stopt op de mooiste stranden, kan snorkelen, etc. Dit is een van de dingen die op de must-do list staat van dingen die je in australie moest zien. De boot heet de Broomstick, wat ik wel een leuke naam vind. :D Het is een 2 daagse tour, waar je ook 2 nachten hebt en dus op de boot slaapt en eten krijgt (wauw, er wordt voor me gekookt). En toevallig heeft een van m'n matties in het Cairns hostel dezelfde bus vannacht en dezelfde boot geboekt, dus dat is helemaal super. Ik heb er echt zo'n zin in. Na de Whitsundays ga ik naar Rainbow Beach vanwaar ik weer naar een populair backpacker eiland ga: Fraser Island. Hier ga ik een selfguided tour doen, dat betekent dat je in groepjes in een 4WD zelf over het eiland rond kunt rijden en allemaal lauwe dingen kunt doen. :D Ook hier verblijf ik twee nachten: kamperend tussen de dingo's (dat zijn een soort wilde honden...). Ik heb een busticket tot Brisbane geboekt, tussen Rainbow Beach en Brisbane wil ik nog naar Noosa (waar je goed kunt surfen :D), maar ik weet nog niet hoe lang ik daar ga blijven enzo, dus dat heb ik nog niet geboekt. Ik heb er zo veel zin in! Ik moet nu alleen heel nodig plassen omdat ik een beetje te veel water heb gedronken. :P Volgens mij heb ik nog niet alles verteld, maar dat komt dan wel in m'n volgende verhaaltjes, jee!

  • 12 Mei 2010 - 19:38

    Lilian:

    No way skydiven? Wat cool! Echt een try before you die :) Die zeiltrip klinkt ook heel mooi, ga je zelf ook zeilen? Maak maar heel gauw weer een nieuw verhaal (als je niet zo nodig hoeft te plassen xD)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 38754

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: