De eerste dagen - Reisverslag uit Anduze, Frankrijk van Charlotte B. - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Anduze, Frankrijk van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

07 Juli 2009 | Frankrijk, Anduze

Bonjour!
Ik ben hier nu een paar dagen en het voelt echt al alsof ik hier heel lang ben, omdat er iedere dag zo veel indrukken zijn. Maar, ik heb het hier wel naar m'n zin, ik begin nu een beetje te wennen! :)
Ik zal even wat over de afgelopen dagen vertellen. Om te beginnen de reis, dat was wel even stressen, want de trein naar Brussel had vertraging (wanneer niet?) en toen had ik best wel weinig tijd om over te stappen op de TGV. Maarrr, toen had de TGV ook vertraging, echt een half uur ofzo, het werd echt moeilijk om de bus naar Alès nog te halen. Dus ik rennen met m'n mega zware tas op het station van Nîmes, helmaal bezweet. Was ik naar de verkeerde kant gelopen en toen ik er uiteindelijk aankwam had ik de bus gemist. En dat was de laatste bus... Dus ik ging eerst de camping bellen, maar m'n mobiel deed gaar en het lukte niet. Verder was er helemaal niemand, behalve een Frans meisje en ik vertelde dus dat ik de bus had gemist en toen mocht ik met haar mobiel naar de camping bellen. :) En gelukkig wilde iemand van de camping me ophalen in Nîmes. Maar het wasd wel een slecht begin. Oh en ik heb trouwens iets gezien in Nîmes op het busstation... Kakkerlakken!!! Jaja, de eerste keer dat ik ze in het wild heb gezien. :P Ze waren gelukkig niet zo heel erg groot, iets van 3/4 cm. denk ik. Ik heb wel even m'n spullen op een bankje gezet, zodat ze niet in m'n tas zouden lopen (en opgelet dat ze dan niet op dat bankje zouden lopen.)
Toen ik dus op de camping aankwam was het al na middernacht dus ik ben gelijk maar gaan slapen. Ik slaap in een caravan in m'n eentje, het is wel een beetje een paupercaravan, maar te doen. :P
Zondag ben ik gelijk begonnen met in de bar te werken. Ik werk in de bar en het restaurant en in de épicerie, dat is het supermarktje. Ik hoef alleen 's ochtends en en 's avonds te werken, dus 's middags ben ik vrij en ik heb ook één dag helemaal vrij en nog één dag dat ik alleen 's avonds hoef te werken. Ik moet wel twee keer om 7 uur 's ochtends beginnen. :S Ik weet alleen niet zo goed wat ik 's middags moet doen, want de camping is echt in the middle of nowhere en je kunt niet makkelijk van de camping af als je geen auto hebt. Iedere dag naar het zwembad dan maar? :P
M'n collega's zijn ook wel aardig. Er zijn er een paar die wel goed Engels kunnen en sommigen willen Engels leren, dus daar praat ik om de dag Engels en Frans mee (ik moet natuurlijk nog wel Frans leren :P) en sommigen kunnen alleen maar Frans, dus daarbij heb ik geen keuze. Ik merk nu al dat het Frans beter gaat, het gaat best, vaak moet het wel langzaam herhaald worden of op een andere manier gezegd worden, maar dan is het best te doen. :)
Oh en twee collega's van de bar gaan ook naar Australië (in september) en ééntje misschien dan, dus dat is wel tof.
Ik heb echt nog zo veel meer te vertellen, maar anders wordt dit bericht te lang en dan wil niemand het meer lezen, dus ik houd het hier even bij!

To be continued dus, uh en ik weet niet hoe je dat in het Frans zegt. :P

  • 08 Juli 2009 - 19:58

    Lilian:

    Oh nee toch kakkerlakken?!:O Heb je ze ook al reallife op je camping gezien? Wat tof dat er collega's ook naar Aussie gaan! Leuke baantjes heb je trouwens wel hoor :) Niet teveel aan de cocktails gaan hè (Malibu Cola xD) ;) Lukt het nu wel al een beetje met Frans praten? Ennnn.. hoe hoog staat de SG meter? ;) Kusje!!

  • 10 Juli 2009 - 13:55

    Naomi:

    Heejj,
    Leuk om al wat van je te horen :) Wat een gedoe zeg, om daar te komen haha :P Maar wel tof dat t allemaal is gelukt enzo. Ik ben net terug van mijn Londen-reis met Lennard, wat ook erg leuk was :) Morgen laatste werkdag bij de Blokker :o
    Heel veel plezier daar in la France! Hoe is het weer eigenljk? Hier is het nu heel treurig weer maarja :P
    X Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Anduze

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 38847

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: