Régis - Reisverslag uit Anduze, Frankrijk van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Régis - Reisverslag uit Anduze, Frankrijk van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Régis

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 Juli 2009 | Frankrijk, Anduze

Yoo! Inmiddels al weer een week later. De eerste week is echt snel gegaan. Het is vanaf zaterdag opeens ook heel druk geworden en er zijn echt vet veel Nederlanders. Dat is best wle moeilijk, want ik moet nauurlijk wel weten tegen wie ik 'bonjour' moet zeggen en tegen wie 'goedemorgen', dus ik meot heel veel gezichten onthouden. :P
Mijn vrije tijd besteed ik aan naar het zwembad gaan (uiteraard ben ik al aardig bruiner) en muziekjes luisteren en kleidng wassen en slapen. :P Donderdag was ik de hele dag vrij en mocht ik met twee collega's mee naar Anduze en daar gingen we ene milkshake drinken, dat was wel leuk. :)
Ik hoef trouwens niet zelf te koken en dat is echt zeer relaxed! 's Middags rond 1 uur eet het personeel met elkaar: een warme maalijd met meerdere hapjes, eigenlijk de grootste maaltijd van de dag. 's Avonds eet je wanneer het uitkomt, tot nu toe is dat zo rond 9 uur, half 10. In het begin voelde het net als de ramadan, maar nu ben ik er al aan gewend. Volgens mij ben ik wel afgevallen omdat ik veel minder snoep dan thuis, ik moet dus wel even opletten dat het niet te erg wordt... Het eten is ook wel anders, in Nederland heb je als vlees gewoon varken of rund, maar hier heb ik bijvoorbeeld ook al eend gegeten. Verder heb ik ook een soort kleine (volgens mij gefrituurde) visjes gegeten, met alles er nog op en aan (dus ook ogen :S) en dat was eigenlijk best lekker! De zeeslak die ik een paar dagen later probeerde en de mosselen waren geen succes trouwens. :P Maar het eten wordt gemaakt door een echte Franse kok en hij maakt ook het eten voor het restaurant. Hij heeft trouwens echt zo'n hele oude witte eend als auto, haha. :P
Oh ja, ik en Katrienke (enige andere Nederlander die hier werkt) waren zaterdag trouwens ook uitgenodigd voor de verjaardag van een Nederlands meisje, haha. Dus daar gingen we heen. Ik ben trouwens ook superblij dat ik niet de enige Nederlander ben die hier werkt. Het is toch anders en tegen die Fransen kun je niet alles zeggen, haha. :P
Ik heb ook al veel nieuwe Franse woorden geleerd, bijvoorbeeld wat old school in het Frans is: zie titel. XD
In de épicerie (supermarktje van de camping) kan ik de klanten ook gewoon begrijpen, meestal dan en sommigen zeggen zelfs dat ik goed Frans kan, dus dan voel ik me helemaal trots als een Fransman dat zegt, haha. :P
Je hebt hier 's nachts trouwens superveel sterren! Zo mooi. :)
Het is zo dat ik moet opletten wat ik hier plaats: geen negatieve of persoonlijke dingen van de cmaping, want dat kun je nog jaren later op internet terugvinden. Dus mijn blogs zijn vaak alleen de positieve dingen. :P De negatieve dingen stuur ik wel in mailtjes. ;)

  • 30 Augustus 2009 - 13:58

    Maud:

    dag fraciose!
    klinkt allemaal nicee. alleen van dat eten wordt ik een beetje misseijk als ik eraan denk. Ben je nog in Frankrijk of inmiddels alweer vertrokken? (sorry ik hou het allemaal niet bij hoor;))
    en vermaak je je nog een beetje?
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Anduze

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 38845

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: