First impressions - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte B. - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

First impressions

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

25 Januari 2013 | Spanje, Madrid

Vandaag de tweede dag in Madrid. Ik ben nog niet gewend en voel me ontvreemd. Spanjaarden zijn maar rare mensen. Een aantal dingen die me de afgelopen dagen zijn opgevallen:
- ze eten muffins als ontbijt
- ze hebben niet eens crackers in de supermarkt en maar 1 soort muesli
- het is bloedjeheet in de metro, ik moet m'n jas uitdoen anders zweet ik me kapot
- hetzelfde geldt voor het warenhuis el corte inglès (soort bijenkorf), ook daar moest ik m'n jas uitdoen om het zweten tegen te gaan
- bij el corte inglès moet je 1,5 uur wachten om een simkaart aan te vragen, omdat er 3 mensen voor je staan die ook een simkaart willen. de vrouw achter de balie doet echter rustig aan en praat ondertussen met haar collega's, neemt haar telefoon op, vult de spullen op haar balie aan etc...
- de campus is enorm groot, een heel dorp en de gebouwen zien er van binnen uit als een ziekenhuis in een ontwikkelingsland
- in de metro lezen veel mensen staand een boek
- bij advertenties van kamers wordt vrijwel nooit de oppervlakte van de kamer gegeven
- in de supermarkt moet je je tas in een kluis doen, omdat ze anders bang zijn dat je boodschappen jat met je rugtas
Tja, ik verbaas me nog steeds over sommige dingen hier. Ik vind het ook wel vervelend dat ik er niet Spaans uitzie, dus dat ik de hele tijd echt bekeken word als een buitenlander. Gister heb ik de Spaanse test gemaakt: het waren een stuk of 40 meerkeuzevragen en een kleine lees- en schrijfopdracht. Ik heb de meerkeuzevragen een beetje op gevoel gedaan, wist er een hoop niet zeker... De resultaten zijn net bekend gemaakt en ik ben ingedeeld in niveau B1.5!!! Dat is hartstikke hoog! :O Gelukkig, want dan zit er nog een beetje uitdaging in de cursus en hoef ik niet alleen maar dingen te leren die ik al weet. Ik begin dinsdag en helaas heb ik 's ochtends les van 9-13, dus ik kan niet uitslapen. :(
Verder heb ik al een ov-abonnement en een simkaart gehaald. Nu alleen nog een kamer. Is toch nog wat moeilijker vinden dan ik dacht. Er staan er namelijk een heleboel op internet, maar veel goedkope kamers hebben bijvoorbeeld geen raam ofzo. En ik wil eigenlijk ook met andere internationale studenten... Ik ben wel bezig met reageren, dus hopelijk vind ik snel iets chills.
Oja: en het is hier fijn weer: zon en 10 graden! :D

  • 25 Januari 2013 - 19:45

    Wei-Wei:

    Ah chill van je B1.5 man! Muffins als ontbijt, hmm niet eens zo'n gek idee. Succes met je kamerjacht, je vindt vast wel iets leuks! x

  • 26 Januari 2013 - 11:54

    Judith:

    Lottie! Leuk verhaaltje, maar n echte Spanjaard ga je toch niet worden denk k:P! Heb je al een kamer gevonden? Het sneeuwt hier nu, brrr! Veel plezier met je mama de komende daagjes, spreek je snel. Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 38818

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: