I love Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu I love Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

I love Melbourne

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

22 September 2009 | Australië, Melbourne

Goodday mates!

Men, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, haha. Nou ja, Melbourne is echt supertof! Een hele relaxte sfeer en nog veel relaxtere mensen die heeel aardig en behulpzaam zijn. In winkels bijvoorbeeld groet het personeel bijv. atlijd met 'hey, how are you?' en vaak vragen ze dan ook nog waar je vandaan komt als ze je accent horen en waarom je naar Melbourne bent gekomen etc. En als je in de stad staat met een kaart komen er gewoon mensen uit zichself naar je toe om te vragen of je het kunt vinden. :P
Laat ik eens beginnen met de reis. Die was LANG! Maar ik had het nog erger verwacht eigenlijk en ik zat wel naast leuke mensen en je had gewoon een scherm voor je, waar je films en tv programma's op kon kijken en cd's luisteren, superchill! :D en ik zat ook nog bij het raam, dus ik had nog mooi uitzicht ook. Echt, wat wil je nog meer?
Tot nu toe heb ik gewoon een beetje dingen geregeld. Ik heb bijv. een Australische bankrekening geopend en er al m'n eerste geld op gestort.
Vandaag heb ik een Responsible Service of Alcohol certificate gehaald! Ik ben er echt trots op, haha, maar het was niet echt moeilijk. Ik vond het wel een beetje eng toen je een test moest doen, want ik had niet alles helemaal begrepen van de cursus, maar als je een vraag fout had mocht je hem gewoon opnieuw doen en het was eigenlijk niet moeilijk. :P Maar goed, nu heb ik een grotere kans op werk in de horeca. En ik ga morgen beginnen met werk zoeken. Ik ben benieuwd...
Ik verblijf in een hostel en het is echt supergezellig, vooral nu ik er al langer ben, je leert steeds meer nieuwe mensen kennen. En alle Nederlanders hebben zich al verzameld, haha. Ik slaap op een kamer met drie jongens nu, maar het zijn relaxte gasten, dus het is wel gezellig.
Ik ben ook al naar het strand geweest, ik had gehoord dat het heel lelijk was, maar het is echt wel mooier dan Nederland! Heel helder blauw water en er dreef ook een mega kwal in. :P Je kan hier alleen niet surfen, er zijn echt golven van 1 centimeter ofzo, maar dat komt ergens anders wel. :)
En het weer is hier gewoon hetzelfde als in Nederland, maar dat vind ik ook niet echt erg, want ik heb tenminste het vooruitzicht dat er betere tijden komen. :D
Oh en in de supermarkt kun je gewoon pindakaas kopen, daar ben ik echt blij mee! Het is wel iets anders dan de Nederlandse, iets lichter van kleur en natuurlijk niet zo goddelijk als Calve, maar het is pindakaas! :D Verder eten ze hier vegemite op hun brood, het ziet er uit als appe;stroop en het rook op zixh wel lekker, maar de smaak... Gatverdamme zeg, echt superbitter en zuur en ranzig. Ik snap echt niet wat mensen daar lekker aan vinden.
Anyway, Melbourne overtreft echt al mijn verwachtingen en het is gewoon heel vet! Ik heb ook nog geen een eng insect gezien, volgens mij zitten die alleen in de outback, want sommige gasten uit het hostel die al een half jaar rondtrekken hadden nog geen kakkerlak gezien. Beterrr! :D
Ik heb ook een adres pgezet hier, dat is gewoon een kantoortje in Sydney die je post daar bewaart of doorstuurt naar je huidige adres. Dus kaartjes, brieven, foto's, cadeaus, whatever zijn welkom op:

16754
C/- Travellers Contact Point
7th Floor, Dymocks Building
428 George Street
SYDNEY NSW 2000
AUSTRALIA

  • 22 September 2009 - 08:21

    Kimberley:

    hee lot!
    klinkt super allemaal!
    ik ben jaloers, want ik zit hier nu in mn eentje tussenuur te vieren, jippie.
    heel veel succes met werk vinden! x

  • 25 September 2009 - 05:33

    Jolien:

    Hee Charlotte!
    Nee ik heb nog geen vegamite gegeten haha zit bij een Nederlands gezin dus ik krijg lekker hagelslag en cocosbrood :).. ik woon heel dicht bij Camberwell station en vanuit daar ben je in een kwartier in de stad met de trein..
    Jou bevalt het ook goed zo te lezen? heb je al werk gevonden??
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 38811

Voorgaande reizen:

23 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Uitwisseling Madrid

15 September 2009 - 01 Juli 2010

Working holiday Australia

04 Juli 2009 - 30 Augustus 2009

Campingwerk Frankrijk

Landen bezocht: