Charlotte pokerstar - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu Charlotte pokerstar - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Charlotte B. - WaarBenJij.nu

Charlotte pokerstar

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

05 Oktober 2009 | Australië, Melbourne

een paar dagen geleden wilde ik mijn verblijf in het hostel verlengen, maar ik was een beetje laat en toevallig kwamen er dat weekend heel veel gasten, dus toen zat het hostel vol... Ik moest zaterdagnacht dus naar een ander hostel verhuizen. Veel andere hostels zaten ook al vol, maar uiteindelijk heb ik een aardig hostel in St. Kilda gevonden. St. Kilda is een hele toffe wijk aan het strand, voor de outsiders. :P Ik heb er alleen maar geslapen eigenlijk en de volgende dag moest ik nog even wachten tot ik weer in m'n 'normale' hostel in kon checken dus toen heb ik heerlijk gechilld op een steiger op het strand. :) Terwijl ik daar met het zonnetje in m'n rug en m'n benen over de rand zat te genieten zag ik een stuk verderop iets wat op een surf lifesaver training leek. Toen ik terugliep ben ik gewoon op hun afgestapt en heb ik gevraagd wat de mogelijkheden voor backpackers waren om life saver te worden. Dat kon! Het is wel vrijwillig, maar stiekem is dit iets wat ik al een hele tijd wil doen. Ik heb een visitekaartje gekregen en als ik lid wilde worden kon ik het nummer bellen. Ik heb er nog even over nagedacht en heb besloten om het te doen, vanochtend heb ik gebeld en volgende week woensdag begint de training! Ik heb er nu al zin in, haha. :D De training duurt ongeveer vier tot zes weken, afhankelijk van hoe snel je het oppakt en dan moet je een examen afleggen en als je geslaagd bent kun je in heel Australie aan de slag als lifesaver. :D Je krijgt dan ook een gele lifesaver longsleeve en een rood broekje, haha. XD Ik zal in Melbourne blijven tot ik de training heb afgerond en dan ga ik ergens anders lifesaven. Ik moet daarnaast wel nog een ander betaald baantje hebben, want anders wordt ik blut natuurlijk. Morgen heb ik weer een interview. Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar promotiewerk, want dat is opzich wel makkelijk te krijgen als backpacker.
Gister ben ik naar het zwembad geweest met Lieske (m'n Nederlandse mattie). Ik heb gelijk gekeken hoe het met m'n conditie stond (na drie maanden niet sporten...), want die moet natuurlijk wel top zijn als je lifesaver bent. Je moet 400 meter kunnen zwemmen in minder dan 9 minuten en ik deed er 10 minuten en 15 seconden over. Er moet dus hard getraind worden. :P Het was best een groot zwembad met een 50 meter wedstrijdbad en een sauna en een stoomkamer. Ik kwam er helemaal ontspannen uit. :)
Gisteravond zijn we met een grote groep uit het hostel naar het Crown Casino geweest. Je moest een creditcard kopen van minimaal 20 dollar (maar je kon ook je geld terugvragen). Dus dat heb ik gedaan en toen hebben we poker gespeeld op een soort pokertafel met schermen (dus er stond geen mannetje bij). Je moest Ik had wel verwacht dat ik iets zou winnen, maar we speelden echt met heel veel mensen en dan is de kans natuurlijk kleiner dat je wint en dat je goede kaarten hebt. ik heb geen één keer gewonnen. :( Je moest ook je kaarten bekijken door je creditcard op dat scherm te drukken, maar dat werkte bij mij helemaal niet goed en je had maar 30 seconden om te beslissen. Echt irritant. En op een gegeven moment ontstaat er ook een heel groot verschil tussen de hoeveelheden geld die iedereen heeft, dus dan is het ook niet echt leuk meer. Uiteindelijk heb ik 18,5 dollar vergokt, haha. Maar goed ik ben wel in één van de grootste casino's van het zuidelijk halfrond geweest! :D Ik vond het ook supergrappig om al die serieuze gezichten van sommige mensen aan andere tafels te zien. Sommigen speelden echt met duizenden euro's. :O

Maar de computer gaat zo afsluiten, dus ik ga stoppen!

• 05 Oktober 2009 - 15:22

Kimberley:

oeeh lot komt dalijk terug als gokverslaafde hahaha, kunnen we elk weekend naar het holland casino! grapje :P
    maar wel vet dat je nu ies hbet gevonden wat je superleuk lijkt!
    en succes met de 9 minuten, ik zal maar niet vertellen hoe lang ik erover doe :P

xxxx